Які сідлові тягачі обирають українські перевізники в травні?

Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні протягом травня та визначили ТОП моделей в трьох сегментах сідлових тягачів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.

Динаміка ринку сідлових тягачів

У травні 2024 року українці сумарно придбали 2,8 тисячі нових та вживаних сідлових тягачів. Цей показник на 4,8% менший, ніж за аналогічний період 2023 року, та на 13,1% більший, ніж відбулося продажів у квітні 2024 року.

Частка внутрішніх продажів склала 67,4%, імпорту вживаних сідлових тягачів - 28,1%. Загальна частка «траків» з пробігом при цьому склала 95,5%.

Новими придбали 4,6% сідлових тягачів, що в кількісному вимірі дорівнює 129 одиниць такої техніки.

По окремих підсегментах динаміка ринку сідлових тягачів (у порівнянні місяць до попереднього місяця, М-М, та місяць до аналогічного місяця минулого року, Y-Y) виглядає наступним чином:

Впродовж 2023 року попит на сідлові тягачі поступово знижувався, і лише у січні 2024 відбулося деяке збільшення активності у цьому сегменті. Найменший обсяг торгів сідловими тягачами за 12 місяців був зафіксований минулого року у грудні (2,1 тис. шт.). На це було кілька причин: часткове (з наближенням до повного) задоволення потреб перевізників (насамперед міжнародних) у таких транспортних засобах, яких ще рік тому відчувався дефіцит, і їх активно купували, адже після повномасштабного вторгнення рф в Україну основним транспортом для експорту-імпорту товарів став автомобільний.

Також свій слід на бізнесі міжнародних перевізників залишили блокування так званими «фермерами-активістами» кордонів з кількома країнами, які, на жаль, після певної паузи відновилися. Досі темпи торгів у цьому сегменті перебували на порівняно низькому (водночас стабільному) рівні, і лише травень завершився з певним зростанням сумарного обсягу. Однак найбільший приріст зафіксовано у перепродажах всередині країни, результати в інших підсегментах кількісно (і у відсотках) менші. Не виключено, що насправді ринок сідлових тягачів насправді зменшився, а збільшення кількості угод купівлі-продажу пов'язане зі стрибком переоформлень автомобілів на інших осіб, спричинене новими законами про мобілізацію.

Найпопулярніші тягачі на внутрішньому ринку

Найпопулярнішим сідловим тягачем на внутрішньому ринку в Україні впевнено залишається DAF XF. Угод щодо купівлі-продажу таких моделей уклали 534 шт.

Друге місце за кількістю у MAN TGX, 268 шт., третє у Volvo FH, 210 шт.

Четвертий у рейтингу «траків» з пробігом Renault Magnum (182 шт.), п'ятий - Renault Premum (115 шт.).

  1. DAF XF - 534 шт.
  2. MAN TGX - 268 шт.
  3. Volvo FH - 210 шт.
  4. Renault Magnum - 182 шт.
  5. Renault Premium - 115 шт.
  6. MAN TGA - 108 шт.
  7. Scania R-Series - 88 шт.
  8. DAF CF - 84 шт.
  9. Mercedes-Benz Actros - 61 шт.
  10. MAN TGS - 40 шт.
  11. Iveco Stralis - 27 шт.
  12. Volvo FM - 18 шт.
  13. Scania G-Series - 17 шт.
  14. Scania P-Series - 16 шт.
  15. МАЗ 5432 - 14 шт.
  16. Renault T-Truck - 11 шт.
  17. Mercedes-Benz Axor - 9 шт.
  18. МАЗ 5440 - 9 шт.
  19. КАМАЗ 5410 - 9 шт.
  20. MAN F2000 - 8 шт.

Найпопулярніші вживані сідлові тягачі, привезені з-за кордону

У травні першість серед «пригнаних» тягачів здобув DAF XF, який поповнив наш автопарк у кількості 235 шт. На другій позиції у списку MAN TGX з підсумком 199 перших реєстрацій.

На третьому місці надалі перебуває Volvo FH (96 шт.), на четвертому - Scania R-Series (80 шт.). Замикає першу п'ятірку Mercedes-Benz Actros (44 шт.).

  1. DAF XF - 235 шт.
  2. MAN TGX - 199 шт.
  3. Volvo FH - 96 шт.
  4. Scania R-Series - 80 шт.
  5. Mercedes-Benz Actros - 44 шт.
  6. Renault T-Truck - 34 шт.
  7. DAF CF - 26 шт.
  8. MAN TGS - 19 шт.
  9. Renault Magnum - 13 шт.
  10. Renault Premium - 11 шт.
  11. Iveco Stralis - 11 шт.
  12. Volvo FM - 6 шт.
  13. Scania G-Series - 6 шт.
  14. Scania S-Series - 6 шт.
  15. Scania P-Series - 4 шт.
  16. MAN TGA - 2 шт.
  17. MAN TGL - 1 шт.
  18. Iveco Trakker - 1 шт.

Найпопулярніші нові сідлові тягачі

Серед нових моделей сідлових тягачів українські перевізники найчастіше купували Volvo FH (43 шт.).

Друге місце у цій категорії посідає MAN TGX з підсумком 34 машини. Третя позиція (31 шт.) у Scania R-Series.

Четвертий у заліку нових сідлових тягачів DAF XF (8 шт.), п'ятий - Mercedes-Benz Actros (4 шт.).

  1. Volvo FH - 43 шт.
  2. MAN TGX - 34 шт.
  3. Scania R-Series - 31 шт.
  4. DAF XF - 8 шт.
  5. Mercedes-Benz Actros - 4 шт.
  6. Scania S-Series - 3 шт.
  7. Iveco Trakker - 2 шт.
  8. Sinotruk C7H - 1 шт.
  9. Scania G-Series - 1 шт.
  10. MAN TGA - 1 шт.
  11. Iveco Stralis - 1 шт.
  12. СКС MNTGS33.480 (на базі MAN TGS) - 1 шт.

Источник: Інститут досліджень авторинку
08.06.2024
#авторинок#комерційний транспорт