Які автобуси українці купували у травні?

Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у травні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах автобусів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.

Динаміка ринку автобусів

У травні 2024 року українські перевізники придбали 936 нових та вживаних автобусів. Це на 19,1% більше, ніж за аналогічний період минулого року, і також на 33% більше, ніж було у квітні-2024. Пік торгів у сегменті автобусів припав на серпень минулого року, далі попит на цей вид пасажирського транспорту знижувався, після чого у лютому цього року відбулося невелике зростання торгів у сегменті, яке на початку весни змінилося на зниження обсягів, яке перервалося лише у травні.

За окремими підсегментами динаміка торгів автобусами виглядає наступним чином (у порівнянні минулий місяць до попереднього місяця, М-М, та минулий місяць до аналогічного місяця минулого року, Y-Y):

Більшість автобусів було куплено на внутрішньому ринку: 826 шт., що склало 88,2% від загальної кількості.

З-за кордону привезли 7,5% вживаних автобусів від загальної кількості: 70 штук.

Також у минулого місяця вперше зареєстрували 40 нових автобусів: 32 з цього числа були виготовлені або переобладнані в Україні (3,4%), решта 8 шт. (0,9%) прибули із-за кордону.

Найпопулярніші автобуси на внутрішньому ринку

Лідером внутрішніх перепродажів залишаються автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких купили 269 штук. Значна частина цих транспортних засобів свого часу була переобладнана у пасажирські автобуси із вантажних авто.

На другому місці БАЗ «Еталон» А079 з результатом 77 машин. На третьому - Volkswagen LT (54 шт.), на четвертій позиції «Богдан» А092 (48 шт.).

П'яте місце, з кількістю 33 автобуси, посів Iveco Daily.

Загалом на внутрішньому ринку більшість складають автобуси малої та середньої місткості.

  1. Mercedes-Benz Sprinter - 269 шт.
  2. БАЗ/ЧАЗ А079 «Еталон» - 77 шт.
  3. Volkswagen LT - 54 шт.
  4. Богдан/Ataman A-092 - 48 шт.
  5. Iveco Daily - 33 шт.
  6. Volkswagen Crafter - 21 шт.
  7. Mercedes-Benz TN/T1 - 20 шт.
  8. Рута 25 - 19 шт.
  9. Mercedes-Benz Vario - 16 шт.
  10. Ford Transit - 16 шт.
  11. VanHool T9 - 13 шт.
  12. ПАЗ 4234 - 13 шт.
  13. Mercedes-Benz T2 - 12 шт.
  14. БАЗ 2215 - 12 шт.
  15. Рута 20 - 10 шт.
  16. ПАЗ 3205 - 10 шт.
  17. ГАЗ 3221 «Газель» - 8 шт.
  18. Стрий Авто A075 - 7 шт.
  19. Volkswagen Transporter - 6 шт.
  20. Setra 300-Series - 5 шт.

Середній вік автобусів, котрі продавали на внутрішньому ринку у травні, склав 19,6 року.

Найпопулярніші вживані автобуси, привезені з-за кордону

Внаслідок великої кількості законодавчих обмежень, із-за кордону сьогодні привозять небагато автобусів. На такі транспортні засоби діє обмеження екологічного стандарту не нижче «Євро-5» (з наступного року - «Євро-6»), а розмір акцизного податку у 50 разів більший на автобуси віком понад 8 років, що робить їх імпорт економічно невигідним.

У травні першість отримали автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких прибуло 11 шт. На другому місці схожий до нього за габаритним класом Volkswagen Crafter з підсумком 8 «свіжопригнаних» автобусів.

Третє місце у машини для міста VDL Ambassador (6 шт.). Четвертий - «турист» VanHool T9 (5 шт.), п'ятий (з аналогічною кількістю 5 шт.) міський/приміський автобус Mercedes-Benz Citaro.

  1. Mercedes-Benz Sprinter - 11 шт.
  2. Volkswagen Crafter - 8 шт.
  3. VDL Ambassador - 6 шт.
  4. Van Hool T9 - 5 шт.
  5. Mercedes-Benz Citaro - 5 шт.
  6. Volvo B12 - 4 шт.
  7. VanHool TX - 3 шт.
  8. Neoplan Skyliner - 3 шт.
  9. Volvo 8700 - 2 шт.
  10. Neoplan Cityliner - 2 шт.
  11. Mercedes-Benz Vario - 2 шт.
  12. Irisbus Proway - 2 шт.
  13. Bova Futura - 2 шт.
  14. Volvo 9900 - 1 шт.
  15. VanHool Atlano - 1 шт.
  16. Scania 124 - 1 шт.
  17. Renault Master - 1 шт.
  18. Plaxton Elite - 1 шт.
  19. Mercedes-Benz Tourismo - 1 шт.
  20. Mercedes-Benz Tourino - 1 шт.

Середній вік автобусів, котрі привозили з-за кордону вживаними, склав 12,8 року.

Найпопулярніші нові автобуси

Більшість нових автобусів, які українці вперше зареєстрували у травні - продукція українських підприємств. Перше місце отримав звиклий мешканцям українських міст «Богдан» А-092 з результатом 18 машин.

Друге місце у не менш звиклого містянам БАЗ А081 «Еталон» (7 шт.), щоправда, цього разу більшість (5 шт.) склали не «маршрутки», а шкільні автобуси цієї моделі.

Четверта позиція у Ford Transit (5 шт.). Також до п'ятірки лідерів цього скромного рейтингу можна включити приміський/туристичний Otokar Navigo T турецького виробництва, яких було куплено 2 шт.

  1. Богдан/Ataman A-092 - 18 шт.
  2. БАЗ А081 «Еталон» - 7 шт.
  3. Ford Transit - 5 шт.
  4. Богдан/Ataman A-093 - 4 шт.
  5. Otokar Navigo T - 2 шт.
  6. MAN Lion's Coach - 1 шт.
  7. ФПВ 54425 - 1 шт.
  8. ЗАЗ A08 - 1 шт.

Источник: Інститут досліджень авторинку
10.06.2024
#авторинок#комерційний транспорт