Які автобуси купували в Україні у червні?

Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у червні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах автобусів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.

Динаміка ринку автобусів

У червні 2024 року українські перевізники придбали 604 нових та вживаних автобусів. Це на 32,1% менше, ніж за аналогічний період минулого року, та на 35,5% менше, ніж було у травні-2024. Пік торгів у сегменті автобусів припав на серпень минулого року, далі попит на цей вид пасажирського транспорту знижувався, після чого у лютому цього року відбулося невелике зростання торгів, яке на початку весни змінилося на зниження обсягів, яке перервалося лише у травні, ймовірно через «переписування» транспорту, і далі все прийшло до рекордно низьких значень у червні.

За окремими підсегментами динаміка торгів автобусами виглядає наступним чином (у порівнянні минулий місяць до місяця що йшов перед ним, М-М, та минулий місяць до аналогічного місяця минулого року, Y-Y):

Більшість автобусів було куплено на внутрішньому ринку: 501 шт., що склало 82,9% від загальної кількості.

З-за кордону привезли 10,4% вживаних автобусів від загальної кількості: 63 штуки.

Також у минулого місяця вперше зареєстрували 40 нових автобусів: 28 з цього числа були виготовлені або переобладнані в Україні (4,6%), решта 12 шт. (2%) прибули із-за кордону.

Найпопулярніші автобуси на внутрішньому ринку

Лідером внутрішніх перепродажів залишаються автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких купили 142 штуки. Значна частина цих транспортних засобів свого часу була переобладнана у пасажирські автобуси із вантажних авто.

На другому місці БАЗ «Еталон» А079 з результатом 39 машин. На третьому - «Богдан» А-092 (35 шт.), на четвертій позиції Volkswagen LT (25 шт.).

П'яте місце, з кількістю 25 автобусів, посів Iveco Daily.

Загалом на внутрішньому ринку більшість складають автобуси малої та середньої місткості.

  1. Mercedes-Benz Sprinter - 142 шт.
  2. БАЗ/ЧАЗ А079 «Еталон» - 39 шт.
  3. Богдан/Ataman A-092 - 35 шт.
  4. Volkswagen LT - 25 шт.
  5. Iveco Daily - 25 шт.
  6. Рута 25 - 15 шт.
  7. Volkswagen Crafter - 13 шт.
  8. Mercedes-Benz TN/T1 - 13 шт.
  9. Mercedes-Benz T2 - 13 шт.
  10. Ford Transit - 11 шт.
  11. Van Hool T9 - 10 шт.
  12. Mercedes-Benz Vario - 10 шт.
  13. БАЗ 2215 - 8 шт.
  14. MAN Lion's City - 7 шт.
  15. Рута 19 - 7 шт.
  16. ПАЗ 4234 - 6 шт.
  17. ЗАЗ A10 - 6 шт.
  18. ГАЗ 3221 «Газель» - 6 шт.
  19. Neoplan Cityliner - 5 шт.
  20. Рута 20 - 5 шт.

Середній вік автобусів, котрі продавали на внутрішньому ринку у червні, склав 19,4 року.

Найпопулярніші вживані автобуси, привезені з-за кордону

Внаслідок великої кількості законодавчих обмежень, із-за кордону сьогодні привозять небагато автобусів. На такі транспортні засоби діє обмеження екологічного стандарту не нижче «Євро-5» (з наступного року - «Євро-6»), а розмір акцизного податку у 50 разів більший на автобуси віком понад 8 років, що робить їх імпорт економічно невигідним.

У червні першість отримали автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких прибуло 14 шт. На другому місці міський VDL Ambassador (6 шт.).

Третє місце у Volkswagen Crafter (4 шт.), яке він ділить з міським/приміським автобусом Mercedes-Benz Citaro з аналогічною кількістю 4 новоприбулих машини. За таким принципом четверта позиція дісталася одразу трьом моделям - Volvo B7, VanHool T9 та Scania T-series, адже вони потрапили на першу реєстрацію в однаковій кількості - по 3 шт. кожна. Відповідно п'яте місце ділять VDL Citea, Plaxton Elite, Neoplan Starliner та Cityliner.

  1. Mercedes-Benz Sprinter - 14 шт.
  2. VDL Ambassador - 6 шт.
  3. Volkswagen Crafter - 4 шт.
  4. Mercedes-Benz Citaro - 4 шт.
  5. Volvo B7 - 3 шт.
  6. Van Hool T9 - 3 шт.
  7. Scania K-Series - 3 шт.
  8. VDL Citea - 2 шт.
  9. Plaxton Elite - 2 шт.
  10. Neoplan Starliner - 2 шт.
  11. Neoplan Cityliner - 2 шт.
  12. Volvo B9 R - 1 шт.
  13. Volvo 9900 - 1 шт.
  14. Van Hool TDX21 Altano - 1 шт.
  15. Van Hool TDX27 Astromega - 1 шт.
  16. Setra 400-Series - 1 шт.
  17. Mercedes-Benz Vario - 1 шт.
  18. MAN A91 - 1 шт.
  19. Iveco Mago 2 - 1 шт.
  20. Iveco Kapena - 1 шт.

Середній вік автобусів, котрі привозили з-за кордону вживаними, склав 12,6 року.

Найпопулярніші нові автобуси

Більшість нових автобусів, які українці вперше зареєстрували у червні - продукція українських підприємств. Перше місце отримав звиклий мешканцям українських міст «БАЗ А081 «Еталон» з результатом 12 машин.

Друге місце у Ford Transit (10 шт.), третє у Богдан/Ataman А-092 (6 шт.).

Четверта позиція у Богдан/Ataman А-093 (6 шт.). Також до п'ятірки лідерів цього скромного рейтингу потрапив ГОР А 2437.45 (2 шт.), а якщо простішими словами - це mercedes-Benz Vario з новим автобусним кузовом.

  1. БАЗ А081 «Еталон» - 12 шт.
  2. Ford Transit - 10 шт.
  3. Богдан/Ataman A-092 - 6 шт.
  4. Богдан/Ataman A-093 - 5 шт.
  5. ГОР A 2437.45 - 2 шт.
  6. MAN Lion's Coach - 1 шт.
  7. Hyundai H350 - 1 шт.
  8. Avtosnab AVSF-05 (на базі Fiat Ducato) - 1 шт.
  9. СКС VWCR-17 (на базі Volkswagen Crafter) - 1 шт.
  10. СКС FTFBD-17 - 1 шт.

Источник: Інститут досліджень авторинку
Фото: Scania
09.07.2024
#авторинок#комерційний транспорт