Які автобуси купували українці у квітні?

Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у квітні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах автобусів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.

Динаміка ринку автобусів

У квітні 2024 року українські перевізники придбали 704 нових та вживаних автобусів. Це на 0,6% менше, ніж за аналогічний період минулого року, і також на 5,4% менше, ніж було у березні-2024. Пік торгів у сегменті автобусів припав на серпень минулого року, далі попит на цей вид пасажирського транспорту знижувався, після чого у лютому цього року відбулося невелике зростання торгів у сегменті, яке на початку весни змінилося на зниження обсягів, котре триває й досі.

Більшість автобусів було куплено на внутрішньому ринку: 608 шт., що склало 86,4 від загальної кількості.

З-за кордону привезли 5,3% вживаних автобусів від загальної кількості: 37 штук.

Також у минулого місяця вперше зареєстрували 59 нових автобусів: 44 з цього числа були виготовлені або переобладнані в Україні (6,3%), 15 шт. (2,1%) прибули із-за кордону.

Найпопулярніші автобуси на внутрішньому ринку

Лідером внутрішніх перепродажів залишаються автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких купили 180 штук. Значна частина цих транспортних засобів свого часу була переобладнана у пасажирські автобуси із вантажних авто.

На другому місці Богдан/Ataman А-092 з результатом 46 машин. На третьому - БАЗ/ЧАЗ А079 «Еталон» (45 шт.), на четвертій позиції Volkswagen LT (36 шт.);

П'яте місце, з кількістю 22 автобуси, посів Mercedes-Benz серії TN/T1.

Загалом на внутрішньому ринку більшість складають автобуси малої та середньої місткості.

  1. Mercedes-Benz Sprinter - 180 шт.
  2. Богдан/Ataman A-092 - 46 шт.
  3. БАЗ/ЧАЗ А079 «Еталон» - 45 шт.
  4. Volkswagen LT - 36 шт.
  5. Mercedes-Benz TN/T1 - 22 шт.
  6. Рута 25 - 21 шт.
  7. Volkswagen Crafter - 17 шт.
  8. Iveco Daily - 16 шт.
  9. ГАЗ 3221 «Газель» - 12 шт.
  10. Mercedes-Benz Vario - 11 шт.
  11. Mercedes-Benz T2 - 11 шт.
  12. Van Hool T9 - 9 шт.
  13. Ford Transit - 9 шт.
  14. Setra 300-Series - 8 шт.
  15. ПАЗ 3205 - 8 шт.
  16. БАЗ 2215 - 8 шт.
  17. Setra 400-Series - 7 шт.
  18. Setra 200-Series - 7 шт.
  19. Renault Tracer - 6 шт.
  20. Neoplan Transliner - 6 шт.

Середній вік автобусів, котрі продавали на внутрішньому ринку у квітні, склав 19,8 року.

Найпопулярніші вживані автобуси, привезені з-за кордону

Внаслідок великої кількості законодавчих обмежень, із-за кордону сьогодні привозять небагато автобусів. На такі транспортні засоби діє обмеження екологічного стандарту не нижче «Євро-5» (з наступного року - «Євро-6»), а розмір акцизного податку у 50 разів більший на автобуси віком понад 8 років, що робить їх імпорт економічно невигідним.

У квітні першість отримали автобуси на базі Mercedes-Benz Sprinter, таких прибуло 14 шт. На другому місці схожий до нього за габаритним класом Volkswagen Crafter з підсумком 3 «свіжопригнаних» автобуси.

Третє місце у «туриста» VanHool T9 (2 шт.). Наступні моделі, до шостого рядка, поповнили український автопарк в аналогічній кількості - VanHool Astromega, MAN Lions Coach та Ford Transit.

  1. Mercedes-Benz Sprinter - 14 шт.
  2. Volkswagen Crafter - 3 шт.
  3. VanHool T9 - 2 шт.
  4. VanHool Astromega - 2 шт.
  5. MAN Lion's Coach - 2 шт.
  6. Ford Transit - 2 шт.
  7. Volvo B12 - 1 шт.
  8. VDL SBR-4000 - 1 шт.
  9. VanHool TX - 1 шт.
  10. Neoplan Cityliner - 1 шт.
  11. Mercedes-Benz Kutsenits City - 1 шт.
  12. Mercedes-Benz Citaro - 1 шт.
  13. MAN SE - 1 шт.
  14. MAN Lion's City - 1 шт.
  15. MAN A91 - 1 шт.
  16. Irisbus Magelys - 1 шт.
  17. Autosan Solina - 1 шт.
  18. Autosan Wetlina - 1 шт.

Середній вік автобусів, котрі привозили з-за кордону вживаними, склав 12,2 року.

Найпопулярніші нові автобуси

Більшість нових автобусів, які українці вперше зареєстрували у квітні - продукція українських підприємств. Перше місце отримав міський 23-місний ЗАЗ А10 з низькою підлогою, пневмопідвіскою та двигуном від китайського виробника Weichai й механічною КПП з тим же логотипом (або опційною ZF), що за запевненням виробника автобуса дозволяє йому працювати навіть на маршрутах у Польщі. Таких машин продано 12 штук.

Друге місце у більш звиклого мешканцям міст Богдан/Ataman А-092 (11 шт.), третє посів БАЗ А081 «Еталон» (10 шт.), четверте - автобуси на базі Ford Transit (8 шт.). Також до п'ятірки лідерів цього скромного рейтингу можна включити приміський/туристичний Otokar Navigo T турецького виробництва, яких було куплено 5 шт., стільки ж, як ще одного «містянина» ЗАЗ А08.

  1. ЗАЗ A10 - 12 шт.
  2. Богдан/Ataman A-092 - 11 шт.
  3. БАЗ А081 «Еталон» - 10 шт.
  4. Ford Transit - 8 шт.
  5. Otokar Navigo T - 5 шт.
  6. ЗАЗ A08 - 5 шт.
  7. Богдан/Ataman A-093 - 4 шт.
  8. Zhongtong Bus LCK 6106 - 1 шт.
  9. Mercedes-Benz Sprinter - 1 шт.
  10. СТМ ПА-05-06 (на базі Renault Master) - 1 шт.
  11. Рута 40С - 1 шт.

Источник: Інститут досліджень авторинку
10.05.2024
#авторинок#комерційний транспорт