Як ринок вживаних авто функціонує без перереєстрації?

З 20 грудня в Україні фактично паралізовано внутрішній ринок вживаних авто, через неможливість перереєструвати авто на нового власника. Сервісні центри МВС, після хакерської атаки на реєстри, повністю зупинили усі дії з транспортом, який мав реєстрацію раніше. Єдиним виключенням є реєстрація нових авто та тих, що вперше стають на облік в Україні.

Причина в тому, що сервісні центри не мають доступу до реєстрів майнових прав громадян. Отже не можуть з'ясувати чи дійсно цьому громаданину належить авто, чи не має на нього обтяження, тощо. Фактично, внутрішній ринок авто в Україні паралізовано.

Як тепер оформити автомобіль?

Слід зазначити, що вже з жовтня ринок вживаних авто ліхорадило. Після прийняття постанови Уряду, яка встановила жорсткі вимоги до оцінки вартості авто, громадянам, які продавали другий та наступний транспорт на протязі року довелося сплачувати податок у великих розмірах. Це одразу зупинило угоди, де у продавця це була друга та наступна оборудка на протязі року.

Але згодом «перекупи» знайшли вихід у вигляді дарування авто тим родичам, які ще не мали оборудок з авто. Це дало змогу уникати опадаткування. Але сьогодні і ця схема припинила існування. Бо хакерська атака унеможливлює будь-яке переоформлення.

Ще однією можливість по зміні власника була схема «через доручення». Його практикували у нижньому ціновому сегменті, бо вона має багато ризиків. Але, відсьогодні і доручення без реєструне можливо виписати. Тобто, внутрішній ринок повністю зупинений.

Легальної і законної процедури переоформлення прав власності на авто зараз не має. Тому відповідь на питання: А як зараз переоформити автомобіль? Поки ніяк, треба чекати, коли запрацюють реєстри, а відповідно і сервісні центри почнуть виконувати перереєстрації транспорту.

Що придумали «перекупи»

Але «перекупи» - зовсім не з тих, хто буде сидіти і чекати, коли реєстри запрацюють. Їх, як вовка, ноги кормлять. Тому спритні ділки почали практикувати укладання договорів купівлі-продажу з відстроченною реєстрацією. Цей засіб вони практикували ще у жовтні-листопаді, пропонуючи тим клієнтам, які вже мали на протязі року одну продаж, заключити такий договір під зобов'язання, що покупець піде переоформлювати авто з 2025 року.

Зараз це виявилося єдиною схемою, як можна формально вчинити оборутку з авто, в режимі, коли не можливо її перереєструвати в СЦ. Дійсно, укласти такий договір між собою продавець і покупець мають законнє право, а офіційно оформити його у сервісному центрі згодом.

Без доступу до реєстрів такі оборудки несуть дуже багато ризиків. На транспорт попереднього власника можливо існує обтяження, заборона відчудження, або потрібна ще згода дружини-чоловіка. І навіть коли попередній власник впевнений, що таких обтяжень не має, без перевірки по реєстрам, цього вам не встановить ніхто, а сам власник може цього і не знати. Тому краще не ризикувати, та все ж дочекатися відновлення реєстрів і спокійно переоформити автомобіль пізніше.

То ж Україну чекає декілька днів, або може й тижні з паралізованим внутрішнім ринком авто. Але такі важкі тижні вже були на початку 2022 року, тому переживемо й це.

Источник: AUTO-Consulting
Фото: Головний сервісний центр МВС
24.12.2024
#авторинок