Volvo представив перший у світі самоскид на водневому паливі

Шведський виробничий гігант Volvo Construction Equipment розпочав випробування першого у світі зчленованого самоскида, що працює на водневих паливних елементах.

Самоскиди з шарнірно-зчленованою рамою - це великі самоскиди великої вантажопідйомності, що використовуються для перевезення великогабаритних вантажів по пересіченій місцевості, а іноді і по дорогах загального користування. Вони оснащені шарнірним з'єднанням, тому можуть рухатися або зчленовуватися, зберігаючи стійкість кабіни.

Зчленований самоскид Volvo HX04, який є результатом дослідницького проекту, започаткованого в 2018 році, заряджається 12 кг водню приблизно за 7,5 хвилин, що дозволяє йому працювати близько чотирьох годин.

Паливні елементи працюють, комбінуючи водень із киснем. В результаті хімічної реакції виробляється електрика, яка живить машину. Паливні елементи виділяють лише водяну пару, а також можуть виробляти тепло, яке можна використовувати для обігріву кабіни.

Щоб водень був «зеленим» - а він має бути зеленим, інакше в цьому немає сенсу - електролізер, який використовується для виробництва водню, має живитися від вітру чи сонця, а не від палива.

Volvo пояснює: «В принципі, паливний елемент працює так само, як батарея, за винятком того, що він виробляє власну електрику з бортового водню в міру потреби, а не заряджається від зовнішнього джерела. Транспортні засоби з електричними силовими агрегатами на паливних елементах мають час безвідмовної роботи, запас ходу та час заправки, аналогічні показникам транспортних засобів із двигуном внутрішнього згоряння».

Водень не має сенсу для автомобілів через розмір необхідних батарей, але може мати сенс для великого обладнання.

Інфраструктура зарядки воднем все ще перебуває на стадії розробки. Shell встановила водневу заправну станцію на випробувальному полігоні Volvo CE у Браосі, Швеція, де Volvo виробляє зчленовані самоскиди з 1966 року. Там велася розробка шестиколісного прототипу, а випробувальна лабораторія паливних елементів - Технологічний центр в Ескільстуні, Швеція.

Volvo стверджує, що комерціалізація водневих машин розпочнеться у 2025 році.

Кароліна Дієз Феррер, керівник відділу передових інженерних програм Volvo Construction Equipment, сказала: «Як винахідники першого у світі самоскида з шарнірно-зчленованою рамою понад 55 років тому, ми раді і пишаємося тим, що знову вносимо зміни за допомогою цієї концепції самоскида на паливні елементи. Хоча це ранній прототип, це новаторство дасть цінну інформацію про можливості водню у перетворенні енергії поряд з акумуляторними електричними рішеннями. Ми вважаємо, що, вивчаючи кілька технологій та працюючи у партнерстві, ми можемо знайти найкращий шлях для знеуглерожування будівельної галузі».

Volvo Construction Equipment поставила собі за мету з нульовими викидами в ланцюжку створення вартості до 2040 року. Компанія вже впроваджує електричне будівельне обладнання у Європі та США.

Источник: UA-electro
20.06.2022
#volvo#технології#комерційний транспорт