Ще минулого літа стало відомо про наміри Volkswagen купити 5% акцій китайського автовиробника XPeng і налагодити спільний випуск як мінімум двох моделей електромобілів для місцевого ринку. Тепер європейський автогігант заявляє про необхідність пошуку партнерів у Європі для випуску електромобілів вартістю 25 000 євро. Рішення має бути ухвалене цього року.
На прес-конференції в Берліні, як зазначає Financial Times, генеральний директор Volkswagen Oliver Blume заявив, що цього року концерн повинен буде визначитися із планом пошуку партнера для випуску електромобіля вартістю менш як 25 000 євро. Фінансовий директор компанії Arno Antlitz додав, що у цьому ціновому сегменті складно заробляти гроші. Нова платформа повинна використовуватися кількома виробниками, щоб розподілити витрати на якомога більшу кількість продукції.
Зараз електромобілі в Європі в середньому коштують на 15 000 євро більше, ніж еквіваленти з ДВЗ, і скорочення цієї різниці потрібне не тільки для стимулювання попиту на електромобілі, а й для захисту місцевих автовиробників від експансії китайських конкурентів. Зараз на ринку Європи вкрай мало електромобілів вартістю менше ніж 30 000 євро, і через це попит на машини з таким типом силової установки тут уповільнив своє зростання.
Раніше глава Volkswagen вже заявляв, що компанія не зможе випустити електромобіль вартістю 20 000 євро до кінця десятиліття через складність вирішення цього завдання з економічного погляду. Близько 40% собівартості електромобіля визначається тяговою батареєю. Європейські автовиробники мають багатий досвід взаємної кооперації при виробництві комерційних фургонів та малолітражних компактних легковиків. В останньому сегменті складно отримувати пристойний прибуток і у разі використання ДВЗ, тому до цієї схеми європейські компанії неминуче прийдуть найближчими роками. Принаймні Renault минулого місяця вже зізналася у проведенні переговорів з Volkswagen про спільну розробку недорогого електромобіля. Дочірня марка Dacia французького виробника готова імпортувати з Китаю бюджетний електромобіль Spring, який у Великій Британії коштуватиме 15 000 фунтів стерлінгів. Налагодити випуск електромобілів з таким цінником у Європі поки неможливо.
Безпосередньо Volkswagen досі розраховує надати наступного року електромобіль ID.2 вартістю близько 25 000 євро. Продажі електромобілів Volkswagen у поточному році мають уповільнити своє зростання з 15 до 5%, тому в Європі компанії життєво потрібні більш доступні електромобілі. Минулого року електромобілі формували 8,3% асортименту продукції Volkswagen. Влада Європи має намір запровадити підвищені мита на електромобілі китайського виробництва, щоб підвищити конкурентоспроможність європейської продукції, але проблему підвищення доступності транспортних засобів на електротязі це не вирішить.