Сегмент електромобілів не здається: невелике зниження обсягів торгів на ринку вживаних автомобілів не надто зачепило електрокари: сумарно їх куплено більше, ніж у вересні, нехай всього на 30 штук. Проте - знову більше. Зросла й кількість нових проданих електричних легковиків - на 69 одиниць відносно вересня.
Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій таких авто й визначили ТОП-20 моделей в трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових авто з електричним двигуном.
Динаміка ринку електричних авто
У жовтні українці придбали майже 6,2 тисячі нових та вживаних електромобілів. Це на 156% більше, ніж у вересні минулого 2022 року, та всього на 1,6% більше, (але таки більше), ніж у вересні-2023. І це знову місячний статистичний рекорд продажів електромобілів в Україні.
Серед загальної кількості електричних авто у вересні, 99% були легковими, вантажними - 1% (53 шт.).
Переважно торги йшли імпортованими вживаними електромобілями (58,9%, 3 626 шт.). Така кількість виявилися рекордною в історії «електричного» сегменту українського авторинку. Ввезенню легкових машин сприяє «нульова» ставка розмитнення: оформлення авто в Україні виходить суттєво дешевшим, бо, на відміну від авто з ДВЗ, не потрібно сплачувати ПДВ (20% від вартості) і мито (10% від вартості), а акцизний податок - мінімальний (1 євро за 1 кВт-год ємності батареї). Вантажні авто привозять менше, бо через правову колізію під час їх ввезення доводиться сплачувати ПДВ у розмірі 20% від їхньої вартості.
На внутрішньому ринку уклали 27,5% від загальної кількості угод купівлі-продажу автомобілів з електричним двигуном (1 690 шт.).
Новими купили 13,6% електричних машин (838 шт.). Це також виявилося максимальним показником у цьому сегменті ринку.
Станом на кінець жовтня 2023 року, за підрахунками Інституту досліджень авторинку, загальний парк автомобільної техніки з електричними двигунами складає 76 916 одиниць, зареєстрованих в Україні (за винятком знятих з обліку у зв'язку з вибракуванням та вивезенням за кордон): 74 766 легкових, 2 145 вантажних та 5 автобусів.
ТОП найпопулярніших електромобілів на внутрішньому ринку
Перше місце на внутрішньому ринку, з великим відривом від найближчих конкурентів, займає Nissan Leaf. У вересні щодо таких уклали 393 угоди купівлі-продажу. Очолює рейтинг ця модель уже кілька років поспіль, а обирають такі авто, в першу чергу, через їхню доступність - достатню пропозицію на ринку та порівняно невелику ціну.
На другій сходинці Volkswagen e-Golf (186 шт.), на третій - Tesla Model 3, щодо якої уклали 149 угод.
Четвертий у заліку кросовер для китайського ринку з емблемою німецького автозаводу - Volkswagen ID.4 (109 шт.). Замикає п'ятірку компактний Renault ZOE, з результатом 87 куплених автівок з пробігом.
- Nissan Leaf - 393 шт.
- Volkswagen e-Golf - 186 шт.
- Tesla Model 3 - 149 шт.
- Volkswagen ID.4 - 109 шт.
- Renault ZOE - 87 шт.
- Tesla Model S - 83 шт.
- Tesla Model Y - 67 шт.
- Audi E-Tron - 53 шт.
- BMW i3 - 45 шт.
- Tesla Model X - 39 шт.
- Honda M-NV - 37 шт.
- Kia Soul - 32 шт.
- Renault Kangoo Z.E. - 31 шт.
- Chevrolet Bolt - 29 шт.
- Hyundai Ioniq - 37 шт.
- Mercedes-Benz B-Class - 28 шт.
- Fiat 500е - 22 шт.
- Hyundai Kona - 18 шт.
- Smart ED - 16 шт.
- Mitsubishi i-Miev - 16 шт.
ТОП імпортованих вживаних електромобілів
Як і на внутрішньому ринку, в сегменті «свіжопригнаних» електромобілів першість у вересні зберіг Nissal Leaf (588 шт.).
На другому місці залишається Volkswagen E-Golf (432 шт.), інтерес до котрого зростає. Третю сходинку зайняла бюджетна Tesla Model 3 (403 шт.), а на четвертій залишилася Tesla Model Y (251 шт.). Замикає п'ятірку Renault Zoe (194 шт.).
- Nissan Leaf - 573 шт.
- Tesla Model 3 - 443 шт.
- Volkkswagen e-Golf - 407 шт.
- Tesla Model Y - 259 шт.
- Audi e-tron - 216 шт.
- Renault ZOE - 200 шт.
- Volkswagen ID.4 - 192 шт.
- Tesla Model S - 192 шт.
- Hyundai Ioniq - 94 шт.
- Hyundai Kona - 86 шт.
- Chevrolet Bolt - 71 шт.
- Mercedes-Benz B-Class - 65 шт.
- BMW i3 - 61 шт.
- Tesla Model X - 55 шт.
- Jaguar I-Pace - 48 шт.
- Volkswagen ID.6 - 39 шт.
- Toyota BZ4X - 37 шт.
- Honda e:NS1- 33 шт.
- Mitsubishi i-Miev - 30 шт.
- KIA Niro - 30 шт.
ТОП нових електромобілів
Перше місце за підсумками вересня залишається за Volkswagen ID.4 (355 шт.), проте усі ці моделі виготовлені в Китаї для місцевого ринку, та імпортовані не офіційними дилерами бренду в Україні. Подібна ситуація з Volkswagen ID.6, котрих вперше зареєстрували у вересні 45 штук, що змусило його поступитися однією позицією наступній моделі.
На другій сходинці Toyota bZ4X - таких зареєстрували 64 шт. Четверту сходинку посіла Honda e:NS1 (39 шт.), п'яту - Audi Q4 e-tron (24 шт.).
Основний тренд, котрий виділяють експерти Інституту досліджень авторинку у сегменті нових електромобілів: більшість таких транспортних засобів потрапляють до України з Китаю. Значна частина моделей - це моделі, виготовлені для місцевого ринку, та імпортовані до України незалежними дилерами. Так, з 842 нових електричних транспортних засобів, вперше зареєстрованих у жовтні, 698 були виготовлені в Китаї: це 83%. Додатково такі машини імпортують як вживані (наприклад - серед імпортованих вживаних є 109 VW ID.4 2023 року випуску), тому реальний обсяг імпорту електричних авто з Китаю насправді ще більший.
- Volkswagen ID.4 - 355 шт.
- TOYOTA BZ4X - 64 шт.
- Volkswagen ID.6 - 45 шт.
- Honda eNS1 - 39 шт.
- Audi Q4 - 24 шт.
- AUDI Q8 - 22 шт.
- Honda e:NP1 - 21 шт.
- BYD Song Plus - 20 шт.
- Zeekr 001 - 17 шт.
- MG 4 - 17 шт.
- BMW iX - 16 шт.
- BYD YUAN PLUS - 15 шт.
- Mercedes-Benz EQS - 14 шт.
- Audi e-tron - 11 шт.
- Zeekr X - 9 шт.
- Volvo C40 - 9 шт.
- Mercedes-Benz EQE - 9 шт.
- MG Marvel R - 8 шт.
- HYUNDAI IONIQ 6 - 8 шт.
- Dongfeng EX1 - 8 шт.