Зростаючий асортимент електромобілів на глобальному ринку поступово схиляє на свій бік дедалі більше водіїв. При цьому вони прощаються як з паливними машинами, так і з брендами, що їх випускають, вибираючи відомих виробників електромобілів - наприклад, Tesla і Hyundai. За даними S&P Global Mobility, найчастіше на батарейні машини пересідають з Toyota та Honda, які відстають від загального тренду на «зелену» мобільність.
15 відсотків клієнтів, які з жовтня 2021 по вересень 2022-го пересіли на Tesla з машин інших брендів, раніше водили Toyota. Трохи менше, 13 відсотків, відмовилися на користь Тесла від Honda. Tesla Model Y найчастіше приваблює власників Honda Accord, CR-V, Odyssey, Toyota RAV4 та Lexus RX, Model 3 - водіїв Honda Civic, Accord, CR-V, а також Toyota Camry та RAV4.
Однак не тільки у Toyota та Honda американський виробник переманює клієнтів. 6,7-відсоткова частка покупців за той же період перейшла з BMW, 6,2-відсоткова - з Mercedes-Benz. Обидві марки вклали великі кошти на розробку електрокарів, але поки що не встигли напрацювати порівняний з Tesla імідж у сегменті.
Крім Tesla, колишні водії японських машин обирають електрокари й інших марок. Серед них - Hyundai IONIQ 5, Chevrolet Bolt і Ford Mustang Mach-E.
У Toyota поки що один серійний електрокар в арсеналі - це кросовер bZ4x, старт якого на ринку виявився не дуже вдалим. Щодо Honda, то раніше вона продавала електричну модель Clarity, але згорнула випуск. Втім, обидві марки мають намір наздогнати конкурентів: Toyota планує випустити цілу плеяду електрокарів до 2030 року, а Honda в 2024 запустить кросовер Prologue і розробить платформу для бюджетних електричок спільно з General Motors.