Як вже повідомлялось, що урядовий законопроєкт про 15% військового збору викликав великий ажіотаж. Експерти AUTO-Consulting порахували, які наслідки матиме новий закон у разі його прийняття для автомобільного ринку та як він вплине на відрахування до пенсійного фонду при купівлі нових автомобілів.
За даними AUTO-Consulting, за перше півріччя український ринок нових легкових автомобілів досяг позначки в 34 100 одиниць. Експерти розрахували, що на купівлю цих авто було витрачено близько 44,5 млрд грн. В середньому з нового автомобіля було сплачено майже 55 тис. грн у ПФ. Сумарно, за перше півріччя в пенсійний фонд України при реєстрації нових легкових автомобілів надійшло близько 1,85 млрд грн. Запам'ятаємо цю цифру.
А тепер що ж очікує авторинок за нових умов. У разі прийняття нового законопроєкту про 15% військовий збір при першій реєстрації авто, при купівлі нового авто власнику доведеться сплатити крім уже існуючих відрахувань у пенсійний фонд ще й додатковий збір. За оцінками експертів, при такому різкому зростанні податкового навантаження за різними сценаріями ринок може обвалитися в 2-3 рази і скласти за півріччя близько 10-15 тис. нових автомобілів. Різниця залежить від рівня закупівель авто за бюджетні кошти, при яких підприємствам також доведеться сплачувати військовий збір.
Для показового розрахунку візьмемо кількість проданих авто - 12 тис. штук за 2 півріччя. У такому випадку відрахування в пенсійний фонд складуть близько 650 млн грн, тобто обваляться майже втричі.
Але крім чималої суми в пенсійний фонд новому власнику доведеться сплатити ще й додатково військовий збір. За викладених вище умов він у середньому складе ще близько 165 тис. грн. А разом, тільки при реєстрації нового автомобіля в сервісному центрі МВС доведеться викласти додатково 220 тис. грн (!). У разі закупівлі за бюджетні кошти, цю суму доведеться додатково сплачувати державі.
Як бачимо, очікування щодо збільшення надходжень можуть перетворитися на падіння відрахувань до пенсійного фонду. І це ми розглянули лише ринок нових легкових авто. Аналогічні тренди будуть і на ринку імпортних вживаних авто, при першій реєстрації яких також сплачували відрахування до ПФ.
Крім того, різке зменшення ринку нових та імпортованих вживаних авто призведе до дефіциту пропозиції, а це спровокує зростання цін на авто, які вже мають українську реєстрацію і з них не потрібно буде сплачувати ПФ і військовий збір. Обсяг додаткового попиту на такі авто складе до 300 тис. авто на рік - це величезний тиск на внутрішній ринок, - констатують в AUTO-Consulting. І з цих авто держава майже не отримає податків.
Поки що законопроєкт №11416 - це лише пропозиції Уряду щодо підвищення надходжень у бюджет. Але цей закон може дуже швидко набути чинності.