Вантажівки понад 3,5 т: на що був попит у жовтні?

Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі - переобладнаних в Україні.

Динаміка ринку вантажівок

Обсяг ринку вантажних авто з повною масою понад 3500 кг у жовтні склав 2 тис. шт. Цей сегмент українського авторинку продовжує поступово збавляти темпи: хоч наведений загальний показник менший лише на 1% відносно вересня поточного року, у порівнянні з жовтнем 2023 року просідання складає вже більш вагомі 17,6%.

Структура цього сегмента наступна: 75,8% (1519 шт.) - внутрішні перепродажі, 10% (200 шт.) - імпорт вживаних вантажівок, 7,4% (148 шт.) - імпорт нових, 6,8% (136 шт.) - продажі вироблених (або переобладнаних в заводських умовах) в Україні. Загальна частка нових машин цієї групи складає 14,1%.

Динаміка за окремими підсегментами, частки яких щойно були наведені, наступна (M-M - звітний місяць у порівнянні з місяцем, що йшов перед ним; Y-Y - звітний місяць у порівнянні з таким же місяцем минулого року):

ТОП-10 вантажівок на внутрішньому ринку

Найпопулярнішим типом у цьому підсегменті залишаються самоскиди, також зберігається попит на фургони та бортові версії.

Серед окремих моделей першість тут зберігається за Mercedes-Benz Sprinter, на другому місці, що, ймовірно, пов’язано з активними с/г роботами - КамАЗ 5511, третій - Mercedes-Benz Atego.

ТОП-10 імпортних вантажівок з пробігом

Найчастіше український автопарк минулого місяця поповнювали фургони з гідробортом, фургони-рефрижератори, та контейнеровози.

Трійка лідерів новоприбулих вантажівок виглядає так: Mercedes-Benz Atego на першому місці, MAN TGL другий, та Mercedes-Benz Sprinter на третій позиції.

ТОП-10 нових вантажівок

Серед нових вантажних авто повною масою понад 3,5 т найбільший попит спостерігався на фургони, самоскиди та фургони-рефрижератори. Інші типи (напр. сміттєвози чи автокрани) купували одиницями.

Серед окремих моделей лідером став Citroen Jumper, друга позиція у Renault Master, третій - самоскид Ford 3542.

Сегмент вантажних авто з повною масою понад 3500 кг не єдиний, де спостерігається стабільне зниження сумарних обсягів торгів. Подібна картина спостерігається і в суміжному сегменті LCV. Там також щомісяця обсяги ринку все менші. Що скоріш за все є наслідком уповільнення бізнес-процесів у країні, що й призводить до зменшення попиту на транспорт для комерційної діяльності.

Источник: Інститут досліджень авторинку
Фото: Scania
19.11.2024
#авторинок#комерційний транспорт