Під час спілкування з галузевими аналітиками на квартальній звітній конференції глава Tesla Ілон Маск (Elon Musk) та його соратники торкнулися теми виробництва акумуляторних осередків типорозміру 4680, на які у компанії роблять великі ставки. З'ясувалося, що вантажівки Tesla Semi, що випускаються зараз невеликими партіями, всупереч очікуванням, такі акумуляторні осередки поки не використовують.
Як пояснив Ілон Маск, в Техасі акумуляторами типу 4680 оснащується деяка частина кросоверів Model Y, що збираються на підприємстві в Остіні, у яких тягова батарея інтегрована в силовий каркас кузова. Такий електромобіль експлуатується старшим віце-президентом компанії Ендрю Багліно (Andrew Baglino), на ньому він уже проїхав близько 16 000 км без будь-яких проблем з боку тягової батареї.
За словами Ілона Маска, обсяги випуску елементів типу 4680 зростають «експоненційно», але його колега відразу додав, що ще існує чимало проблем у цій сфері, які доведеться подолати. Глава компанії не став прямо відповідати на питання, чи будуть акумулятори типу 4680 використовуватися в пікапах Cybertruck, випуск яких повинен стартувати до середини наступного року, але однозначно заявив, що електричні вантажівки Semi, що збираються зараз в Неваді, акумулятори даного типу точно не використовують. Перші клієнти, серед яких помічена PepsiCo, почнуть отримувати електричні вантажівки Tesla Semi у грудні цього року, а до 2024 року парк цих машин у США може розростатися до 24 тисяч екземплярів.
Очевидно, згодом усі перелічені електромобілі Tesla перейдуть на використання акумуляторів типу 4680, оскільки раніше представники компанії підкреслювали оптимальність їх застосування саме у важкої техніці. Ілон Маск висловив упевненість, що акумулятори типу 4680 стануть найбільш конкурентоспроможними елементами у світі за сукупністю своїх якостей. Задля цього Tesla оптимізуватиме техпроцес їх виробництва на кожному етапі, і навіть побудує підприємство з переробки літію в Техасі, як обговорювалося раніше на рівні чуток.
З часом, як переконаний Маск, компанія зможе знизити вартість зберігання 1 кВт.год електроенергії в тяговій батареї до $70. Якщо врахувати, що старші моделі Tesla мають ємність батареї, що наближається до 100 кВт.год, то собівартість цього компонента в цілому вдасться знизити до $7000. Більш компактні моделі зможуть задовольнятися дешевшими тяговими батареями. Вважають, що у сучасних масових електромобілях на тягову батарею доводиться від 30 до 50% собівартості.