В Японії підбили підсумки одного з найавторитетніших національних автомобільних конкурсів, і цього року боротьба за головну нагороду видалася надзвичайно напруженою. Переможцем у категорії «Автомобіль року Японії 2025-2026» став оновлений Subaru Forester, який у фінальному заліку обійшов найближчого конкурента - нове покоління Honda Prelude. За підсумками голосування Forester набрав 1149 балів, що на 73 бали більше, ніж Prelude, та забезпечив Subaru уже четверту перемогу в історії конкурсу. Раніше бренд тріумфував у сезонах 2003-2004 з Legacy, 2016-2017 з Impreza і 2020-2021 з Levorg.
Цьогорічна церемонія відбулася у Bosch Hall в Йокогамі, де журі з понад 60 експертів застосувало нову систему оцінювання, створену за аналогією з очковою системою Формули 1. Кожен із суддів був зобов'язаний розподілити голоси між усіма фіналістами: 25 балів - за найкращий автомобіль, 18 - за друге місце, 15 - за третє і так далі, аж до одного балу за десяте місце. Такий підхід дозволив уникнути надмірної концентрації голосів на одному кандидатові та точніше відобразив загальний консенсус серед експертної спільноти.
У перші години голосування Forester, як зазначають організатори, одразу вийшов у лідери, а Prelude впевнено утримував другу позицію. На третьому місці опинився Toyota Crown Estate, далі - Nissan Leaf, а серед імпортних авто найвищий результат продемонстрував електричний мінівен Volkswagen ID.Buzz, який посів п'яте місце з 578 балами. Саме він отримав титул «Імпортний автомобіль року в Японії», а також окрему нагороду за найкращий дизайн. Журі високо оцінило його просторий салон, впізнавані риси легендарної серії VW T2 та сучасну електричну архітектуру.
Forester отримав перемогу не лише завдяки оновленому дизайну й чудовій керованості, а й через нову гібридну силову установку S:HEV, яка стала ключовим технологічним акцентом моделі. Головний інженер проєкту Кацуро Тадакі у своєму виступі підкреслив, що робота над автомобілем була зосереджена на комплексному вдосконаленні всіх елементів - від гібридної системи до керованості, рівня комфорту, безпеки та економічної ефективності. Окрема увага журі дісталася ексклюзивній для японського ринку зовнішній подушці безпеки, інтегрованій у передню частину кузова. Ця система покликана мінімізувати травматизм не лише пішоходів, а й велосипедистів, що робить Forester одним із найбільш орієнтованих на безпеку автомобілів у своєму сегменті.
Поза основним заліком інші моделі також отримали спеціальні нагороди. Так, титул «Технологічний автомобіль року» здобув гібридний спорткар Porsche 911 Carrera GTS. Його нова силова установка T-Hybrid поєднує 3,6-літровий опозитний двигун із вбудованим електромотором, що значно зменшує турболаг і забезпечує вищу ефективність. До того ж Porsche Experience Center у Японії отримав спеціальну відзнаку оргкомітету за внесок у розвиток місцевої спільноти та регіону Кісаразу.
Ще одну спеціальну нагороду отримала організація Super Endurance Organization (STMO), яка займається експериментальними прототипами для досягнення вуглецевої нейтральності й активно просуває міжнародний обмін у галузі автоспорту. Саме STMO організувала демонстраційний заїзд NASCAR у Японії, чим привернула увагу до культурної взаємодії між Японією та США через світ високошвидкісних перегонів.
Минулорічний сезон також запам'ятався яскравими подіями: головну нагороду тоді отримав компактвен Honda Freed, імпортним автомобілем року був визнаний Mini Cooper, найкрасивішим назвали пікап Mitsubishi L200/Triton, а найтехнологічнішим - водневий Honda CR-V e:FCEV.