В Україну продовжує активно надходити російський LPG

Невпинний потік скрапленого газу російського походження в Україну вбиває попит на постачання неросійського газу й загрожує стабільності українського ринку пального. З таким застереженням у посольство України у Польщі звернулася польська дочірня структура одного з найбільших міжнародних трейдерів.

За інформацією з ринку, найбільшим хабом з конверсії російського LPG у європейський, який потім через Польщу відвантажується в Україну, лишається Латвія. Для цього недобросовісні трейдери підробляють документи. Посольство Польщі у Латвії також є серед адресатів звернення.

«Процес все ще виконується двома способами: а) він надходить безпосередньо з латвійським сертифікатом походження в Україну, б) він прямує до Польщі з латвійським сертифікатом походження, де зазвичай змішується з іншими російськими вантажами й має походження з ЄС, а потім експортується в Україну. Це часто відбувається через експорт з латвійських портів до польського порту у Гдині», - йдеться у листі.

Згідно з даними учасників ринку, за 27 днів з Польщі в Україну надійшло 27 тис. т скрапленого газу, що має фальшиве походження з Латвії чи ЄС, що складає 65% від загального обсягу імпорту з території Польщі.

«Ми чули, що найбільшим «виробником» і продавцем латвійського LPG, виготовленого з російських вантажів, є компанія Latvijas Propana Gase. Змішування однакових кодів CN ніколи не змінює походження на LV, тоді як UE можна отримати лише для вантажу, виготовленого/змішаного із зовнішніх компонентів у EU. Обидва випадки тут не виконуються», - йдеться у листі й наводиться посилання на відповідні статті Митного кодексу ЕС.

Автор листа звертає увагу української сторони на потребу кращої перевірки партій з походженням UE або LV, що надходить з Польщі: «Деякі з них, напевно, не можуть забезпечити підтвердження повного ланцюжка походження. Згідно з інформацією з ринку, є велика ймовірність, що таке походження надають українській митниці Bialchem, Evicor, Pakar, Barter. Деякі з цих компаній належать російським та/або білоруським організаціям/приватним особам!».

Трейдер зазначає, що поточна ситуація робить ринок України вкрай вразливим для дій Росії.

«Уявіть, що завтра припинять експорт (російського газу - ek). Усі країни ЄС намагатимуться забезпечити ресурси й логістику для власних ринків. Компанії, які зазвичай постачають вам LPG, не розширюють свої можливості імпорту неросійських вантажів», - пише трейдер.

З його слів, деякі польські компанії, що не працюють з російським ресурсом, уже відмовляються від оренди вагонів для залізничних постачань в Україну, оскільки на ці послуги немає достатнього попиту.

«Це означає, що Україна може зіткнутися з дефіцитом LPG. Ми пропонуємо вжити заходів до зими і перекрити російські вантажі за вашим бажанням, а не тоді, коли це вирішить Росія», - йдеться у зверненні.

Источник: enkorr
04.09.2023
#бензин