В Україні зберігається профіцит дизельного палива, що сприяє скороченню обсягів імпорту. У лютому українські компанії розмитнили 480,6 тис. тонн продукту, що на 24% менше, ніж у січні.
Максимальне зменшення закупівель відбулося на південному напрямку, яке залежить від морських постачань. Основну кількість угод з продажу продукту з дунайських терміналів укладали з преміями $120-160 до середземноморських котирувань. Проте у другій половині лютого на півдні почали з'являтися пропозиції начебто турецького або навіть албанського дизпального за ціною +$80.
«Такі пропозиції викликають багато питань, оскільки лише вартість фрахту з турецького порту складає $70-80», - каже трейдер, що постачає нафтопродукти в дунайські порти.
Учасники ринку вважають, що на таких умовах у регіоні може пропонуватись тільки російське дизпальне, оскільки до середземноморських портів воно продається зі значними знижками.
Премії на автомобільні партії дизелю з терміналів у Русе не змінились і становлять $90-120, у порту «Констанца» продукт продають за +$90 до середземноморських котирувань.
На північному напрямку постачань ситуація не змінилася. На початку березня зі східних терміналів Польщі автомобільні партії продаються з преміями $100-120.
Зі слів постачальників, активність українських покупців залишається низькою.
«Ми спостерігали тимчасове зростання попиту, коли котирування ULSD впали нижче за $800/т. Зараз, коли він коштує вже $850/т, продажі пригальмували», - розповідає польський трейдер.
На балтійських терміналах дизпальне пропонується з преміями $115-130 до північноєвропейських котирувань. Зростання котирувань дизпального і збільшення спреду між ULSD і нафтою є ознаками відновлення попиту на продукт у Європі.
У березні учасники українського ринку також очікують зростання попиту на дизпальне, що може спонукати окремих трейдерів збільшити імпорт.
«У лютому нам вдалося зменшити запаси за рахунок скорочення обсягів імпорту, тому у березні плануємо поступово нарощувати постачання», - каже представник однієї з мереж АЗК.
Утім, інші компанії поки що не виказують оптимізму.
«На ринку й досі багато продукту. Імпорт зменшився, проте й продажі слабкі. Тому скорочення закупівель лише дозволяє не збільшувати запасів, але ніяк не змінює балансу», - вважає один із трейдерів.
На тлі зростання котирувань у Європі українські трейдери передовсім намагатимуться продати запаси продукту, які було створено, коли ціни на ринку були високими.