Відома Майстерня з відродження ретроавтобілей «Автореанімація» з міста Дніпро нещодавно закінчила черговий свій проєкт. Там був відреставрований рідкісний сьогодні легковий автомобіль ГАЗ-А.
В Україні таких машин налічується буквально пару штук: одна з них розташована у Львові, де до недавнього часу використовувалася для екскурсійних поїздок. А ще одна, щоправда, це добре виконана репліка, є в Харкові, в технічному клубі «Самоходъ».
Перший автомобіль ГАЗ-А випустили 8 грудня 1932 р., а на наступний рік розгорнулося його широке виробництво. Це була ліцензійна копія досить застарілого американського автомобіля Ford A зразка 1928 року. Відновлений у Дніпрі «ГАЗ-А» один із пізніх - 1936 року випуску. Це був останній рік виробництва цієї моделі. Всього ж виготовили 41 917 таких автомобілів.
У технічному сенсі ГАЗ-А являв собою по суті легкову версію вантажівки ГАЗ-АА. Він мав такий же 4-циліндровий бензиновий двигун робочим об'ємом 3285 см куб., який розвивав 40 к.с. Щодо капоту, передніх крил, щитка приладів, кермового управління машина теж була уніфікована з «полуторкою». А ось кузов був простенький, 4-дверний відкритого типу, з тентом і відкидається вперед вітровим склом. Максимальна швидкість автомобіля досягала 90 км/год.
У знаменитому випробувальному пробігу 1933 року, частина маршруту якого проходила пустелею Каракуми, брало участь кілька автомобілів ГАЗ-А. Вони були «взуті» в особливо широкі шини низького тиску, т.зв. «сверхбалони». Завдяки низькому питомому тиску на грунт ці машини, на відміну від інших учасників пробігу, показали прекрасну прохідність, легко долаючи глибокі піски.
Цікаво, що на базі автомобіля ГАЗ-А випускався також пікап ГАЗ-4 вантажопідйомністю 500 кг (виготовлено 5265 шт.) і навіть легкі бронеавтомобілі ФАІ.