Україна наразі споживає в середньому на день, за приблизними підрахунками, близько 5 000 т бензину та до 15 000 т дизелю.
Про це на своїй сторінці у Facebook написав український економіст Павло Кухта.
«В цілому у нас, за повідомленнями Мінекономіки, з приватних та державних (доступних для цивільного сектору) запасів залишилось на ринку 92 500 т бензину та 81 400 т дизелю. Тобто приблизно на 20 днів споживання бензину та на 5-6 днів - дизелю»
За його словами, причини ситуації із дефіцитом пального наступні:
- зупинка імпорту пального з білорусі з початком війни;
- російська морська блокада, яка закрила порти;
- знищення рашистами Кременчуцького НПЗ і намагання пошкодити систему залізничної логістики.
Як додав Кухта, підтримка з дружніх європейських країн не може спрацювати швидко. Їхні нафтопереробні та транспортні галузі ніхто не готував до такої ситуації.
Павло Кухта зазначив, що наразі є два розв'язання цієї проблеми:
- Тримати рівень регульованих цін вищим за ринкові ціни - і постійно за ним слідкувати. Це захищатиме споживача від спекуляцій, при цьому розв'яже руки приватним операторам ринку, яким регулювання завадило вчасно забезпечити країну пальним.
- «Розрулити» низку логістичних проблем, які заважають швидко завезти потрібну кількість пального через західний кордон. Занадто довге розвантаження в румунських портах, проблеми з поставками та перевалкою з Польщі, нестача необхідних транспортних вагонів, обмежені можливості поставки через Литву тощо.