За підсумками одинадцяти місяців 2025 року реєстрація нових легкових автомобілів у Європейському Союзі зросла на 1,4% у річному вимірі. Про це повідомляє Європейська асоціація автовиробників. Попри це зростання, загальні обсяги ринку й надалі суттєво відстають від рівнів, зафіксованих до пандемії, що свідчить про тривалий і нерівномірний характер відновлення автомобільної галузі в Європі.
Найпомітніші структурні зміни відбуваються у розподілі ринку за типами силових установок. Частка автомобілів з повністю електричним приводом на акумуляторних батареях з початку року досягла 16,9%, що відповідає поточним прогнозам, але водночас демонструє, що потенціал зростання ще далекий від вичерпання з огляду на цілі декарбонізації транспорту. Найбільш популярним вибором серед покупців у ЄС залишаються гібридні автомобілі, які поєднують двигун внутрішнього згоряння з електричним мотором без можливості заряджання від зовнішньої мережі. Паралельно з цим помітно зростає інтерес і до плагін-гібридів, здатних долати частину шляху виключно на електротязі.
Сукупно з січня по листопад 2025 року повністю електричні легкові автомобілі зайняли 16,9% ринку ЄС, що є відчутним зростанням порівняно з 13,4% за аналогічний період 2024 року. Гібридні автомобілі забезпечили 34,6% усіх реєстрацій і зберегли статус наймасовішого сегмента. Натомість сумарна частка машин з бензиновими та дизельними двигунами скоротилася до 36,1%, тоді як роком раніше вона становила 45,8%, що підкреслює прискорений відхід європейського ринку від традиційних видів пального.
У кількісному вимірі за перші одинадцять місяців року в ЄС було зареєстровано 1 662 399 нових електромобілів на акумуляторах. Основний внесок у це зростання забезпечили чотири найбільші ринки, на які припадає близько 62% усіх реєстрацій електромобілів у Союзі. Найвищі темпи зростання продемонструвала Німеччина, де кількість нових електромобілів збільшилася на 41,3%. Позитивна динаміка також зафіксована в Бельгії з приростом 10,2%, у Нідерландах - на 8,8% та у Франції - на 9,1%.
Гібридні автомобілі за той самий період досягли показника 3 408 907 зареєстрованих одиниць. Зростання цього сегмента було зумовлене насамперед високим попитом у Іспанії, де реєстрації збільшилися на 26%, у Франції з приростом 24,2%, у Німеччині - на 8,7% та в Італії - на 7,9%. Таким чином, гібриди закріпили за собою понад третину загального автомобільного ринку Європейського Союзу.
Окремо варто відзначити динаміку плагін-гібридних автомобілів. Їхні реєстрації з січня по листопад 2025 року зросли до 912 723 одиниць. Найстрімкіше цей сегмент розвивався в Іспанії, де обсяги збільшилися більш ніж удвічі - на 113%. В Італії приріст становив 80,6%, а в Німеччині - 62,7%. У результаті плагін-гібриди тепер формують 9,3% усіх реєстрацій нових автомобілів у ЄС, тоді як роком раніше їхня частка становила 7,1%.
Якщо говорити про річну динаміку станом саме на листопад 2025 року, то найбільш різке зростання продемонстрували електромобілі на акумуляторах, кількість яких збільшилася на 44,1%. Реєстрації гібридних автомобілів зросли на 4,2%, а плагін-гібриди додали одразу 38,4%, що підтверджує стійкий інтерес європейських споживачів до електрифікованих силових установок у різних форматах.
На протилежному боці ринку перебувають автомобілі з традиційними бензиновими та дизельними двигунами. До кінця листопада 2025 року реєстрація бензинових моделей у ЄС скоротилася на 18,6%, причому спад зафіксований на всіх ключових ринках. Найбільш відчутне падіння сталося у Франції, де кількість нових бензинових автомобілів зменшилася на 32,1%. У Німеччині цей показник знизився на 22,4%, в Італії - на 17,4%, а в Іспанії - на 14,6%.
Загалом з початку року в ЄС було зареєстровано 2 665 739 нових автомобілів із бензиновими двигунами, що знизило їхню ринкову частку до 27% проти 33,7% за аналогічний період минулого року. Дизельний сегмент скоротився ще відчутніше: кількість реєстрацій зменшилася на 24,4%, а частка дизельних авто опустилася до 9%. Лише у листопаді 2025 року в річному вимірі реєстрації бензинових машин впали на 21,9%, а дизельних - на 23,2%, що ще раз підкреслює глибину структурних змін на європейському автомобільному ринку.