Україна увійшла до ТОП-10 найбільш «електромобільних» країн Європи

На основі даних, наданих Європейською асоціацією автовиробників ACEA, аналітики Інституту досліджень авторинку за підтримки IBRM Samar підготували таблицю, яка показує частки нових легкових електрокарів (BEV) на ринках окремих європейських країн у 2024 році.

За даними ACEA, у 2023 році в Європі було зареєстровано 1 015 381 нових легкових автомобілів, що на 11,5% більше, ніж у попередньому році. З них 11,9% були електромобілями, яких налічується 120 926 одиниць, а приріст таких склав 29,3%.

Беззаперечним лідером щодо частки електрокарів серед проданих нових легковиків залишається Норвегія, де в січні легкові авто групи BEV склали 92,1% реєстрацій. На другому місці Ісландія з часткою 37,0%. Понад 20% частка електромобілів також склала у наступних країнах: Данія (35,3%), Швеція (28,8%), Нідерланди (25,3%), Фінляндія (24,1%). ), Люксембург (21,5%) і Бельгія (21,4%).

І всього 0,3% бракнуло у січні українському ринку нових авто, аби потрапити до щойно названої групи лідерів, де частка електромобілів складає понад 20%. Результат України - 19,7%, а в кількісному вимірі - 894 перших реєстрації легковиків групи BEV. І це 9 місце у списку з 32 країн!

Насправді ж наша позиція ще вища, принаймні на 2-3 сходинки, оскільки в Україні відсутнє офіційне представництво Tesla, а машини цієї марки мають кількісну першість на вторинному ринку, до якого часто (під час першої реєстрації) зараховуються і цілком нові автомобілі. Також є чимала частина електроавто з Китаю, імпортованих незалежними дилерами, які не мають офіційних угод з виробником, тому реєструють фактично нові авто як вживані, щоб уникнути юридичних претензій від «офіціалів».

  1. Норвегія - 4 717 шт., 92,1%
  2. Ісландія - 169 шт., 37,0%
  3. Данія - 3 126 шт., 35,3%
  4. Швеція - 4 936 шт., 28,8%
  5. Нідерланди - 8 713 шт., 25,3%
  6. Фінляндія - 1 587 шт., 24,1%
  7. Люксембург - 779 шт., 21,5%
  8. Бельгія - 9 995 шт., 21,4%
  9. Україна - 894 шт., 19,7%
  10. Мальта - 74 шт., 17,1%
  11. Франція - 20 017 шт., 16,4%
  12. Австрія - 2 823 шт., 16,1%
  13. Португалія - 2 494 шт., 15,8%
  14. Швейцарія - 2 364 шт., 15,5%
  15. Сполучене Королівство - 20 935 шт., 14,7%
  16. Ірландія - 4 095 шт., 13,0%
  17. Румунія - 1 631 шт., 12,8%
  18. Німеччина - 22 474 шт., 10,5%
  19. Естонія - 136 шт., 8,6%
  20. Латвія - 86 шт., 7,2%
  21. Словенія - 295 шт., 7,0%
  22. Литва - 126 шт., 5,9%
  23. Іспанія - 3 375 шт., 4,9%
  24. Угорщина - 374 шт., 4,7%
  25. Болгарія - 135 шт., 4,3%
  26. Кіпр - 65 шт., 4,3%
  27. Греція - 450 шт., 3,5%
  28. Чехія - 575 шт., 2,8%
  29. Словаччина - 217 шт., 2,7%
  30. Польща - 1 129 шт., 2,6%
  31. Італія - 2 961 шт., 2,1%
  32. Хорватія - 82 шт., 1,8%

Якщо говорити не про частку електромобілів у продажах нових, а про абсолютну кількість - позиція України буде вісімнадцятою. Що загалом теж непогано - це приблизно посередині списку. Однак саме кількісний рейтинг не можна вважати достатньо об'єктивною оцінкою, оскільки варто враховувати інші фактори - насамперед населення кожної країни, внутрішню стабільність, стан економіки, загальний добробут, а також наявність державних програм з підтримки покупців електрокарів - субсидій, пільгових кредитів тощо.

В Україні з категорії пільг присутнє майже «нульове» розмитнення (при імпорті слід сплатити лише акциз за електромобіль), однак ці податкові «канікули» триватимуть до визначеної дати - 31 грудня 2025 року. Далі імпорт електрокарів (якщо ці пільги не буде продовжено) відбуватиметься з нарахуванням повного набору податків - мита, акцизу й ПДВ. Що потягне зростання цін на BEV щонайменше на 30%. Звільнення на постійній основі залишатиметься лише від внеску в Пенсійний фонд (3-5% від вартості ТЗ) за першу реєстрацію автомобіля з електродвигуном. Очевидно, що після подорожчання електрокарів на третину навряд чи збережуться поточні темпи поповнення автопарку ними.

Источник: Інститут досліджень авторинк
22.02.2024
#авторинок#електромобілі