У Норвегії частка електромобілів та плагін-гібридів у продажах нових легкових автомобілів вже сягає близько 90%. Комерційні автомобілі повільніше переходять на електротягу. Втім, поштові оператори йдуть попереду цього тренду.
Наразі рухомий склад електромобілів поштовиків для відправлень і доставки, у т.ч. адресної «до порога», нараховує 1900 одиниць. Кількість такої техніки продовжує зростати. Основу парку складають фургони, але вже є багато акумуляторних автомобілів великої розмірної групи, що курсують на міжміських маршрутах.
Весною минулого року державна поштова служба Норвегії Posten Bring замовила у Volvo Trucks 29 електричних вантажівок у різних конфігураціях. З-поміж заявлених у березні дво- і тривісних вантажівок були моделі FL вантажопідйомністю до 16,7 тон і FE з продуктивністю під 27 тон.
Перед цим поштова служба розмістила у Volvo замовлення на 13 вантажівок, що працюють на біогазі, і три електричні вантажівки. Однак вже через місяць-другий схильність до чистих електротягових машин переважила. Загалом протягом 2022 року поштова служба купила у Volvo Trucks 32 електричні та 13 біогазових вантажівок.
Рухомий склад електромобілів почав стрімко зростати. Тієї ж весни 177 новеньких електричних фургонів Opel Combo-e витіснили з парку стільки ж дизельних машин вагонної компоновки. Нині парк акумуляторних автомобілів сягнув уже згаданих 1900 е-машин, що курсують поштовими маршрутами Норвегії і забезпечують добру половину усіх перевезень.
У першій декаді вересні електромобілі прийшли в Осло, Скієні та Порсгрунні. Тепер у столиці Норвегії, окрім невеликих електромобілів, вже задіяно 183 електрофургони, які доставляють посилки та пошту жителям. У містах Скієн і Порсгрунн за дистрибуцію відповідають 36 нових електромобілів фургонного типу.
Posten Bring заявляє, що в нинішньому році продовжить поетапне виведення транспортних засобів з двигунами внутрішнього згоряння. Подальша закупівля техніки в електротяговому сегменті буде пріоритетною.