Компанія під назвою Iontrak - новий спеціаліст у галузі водню та переобладнання транспортних засобів. Вона була заснована нещодавно в рамках проєкту фінансування Hylix-B. Одним із засновників стартапу є Boysen Group.
Метою діяльності Iontrak GmbH є «розробка, індустріалізація, виробництво та продаж автомобілів з альтернативними приводами та їхніми компонентами». Молода компанія повинна позиціонуватися як фахівець із підготовки серійного виробництва та як виробник малих серій у галузі водневих вантажівок.
Трішки передісторії. У рамках проєкту фінансування Hylix-B за останні два роки була створена повністю електрична 26-тонна вантажівка з приводом на паливних елементах та запасом ходу 500 кілометрів. Проєкт, який субсидувався Міністерством довкілля Баден-Вюртемберга, з одного боку, підкріпив майбутню життєздатність водневої технології для вантажних перевезень, а з іншого боку показав, як можна збільшити попит на зелений водень, якщо логістичні флоти були відповідним чином перетворені.
Hylix-B була створена на трансдисциплінарній основі і, окрім технологій, також орієнтувалася на ринковий попит та соціальні потреби, заявила Boysen Group на презентації новоствореної компанії. У проєктну групу входили Daimler Truck, Університет Есслінгена, компанія з переобладнання транспортних засобів EFA-S, також Целля-унтер-Айхельберга, SWE-Mobility UG, бюро зв'язку Ulmer GmbH і компанія Grobe-Vehne. Керуючими директорами є Міхаель Херрманн та Тіль Каз.
«Ми одразу розпочали проєктний бізнес. 26-тонна воднева вантажівка вже буде допущена до використання на дорогах у четвертому кварталі цього року», - каже технічний директор Каз.
«Однак це одиничний випадок. Але завершення подальших компонентів з галузі водню, батареї та перетворення вже кристалізується. Ми продовжуватимемо розвивати їх і доводитимемо до ринкової зрілості».
Компанія Boysen Group з Альтенштайга приєдналася до дослідницького проєкту, щоб заснувати Iontrak. Ступінь участі постачальника не вказується. Проте команда засновників вітала компанію як гравця, який «розпізнав ознаки та вимоги технологічних перетворень на ранній стадії та за останні роки нагромадив вражаючий досвід у галузі електронної мобільності та водневих технологій».
Boysen виробляє групи продуктів, такі як структурні компоненти, корпуси акумуляторів та системи водневих баків, які також використовуватимуться у переобладнанні вантажівок Iontrak. Однак комерційним транспортом Boysen не обмежується: у вересні 2022 року компанія, що спочатку спеціалізувалась на вихлопних технологіях, отримала велике замовлення на виготовлення корпусів акумуляторів для електромобілів. З цією метою в Угорщині буде збудовано новий завод.
Сам Бойсен говорить про безпрограшну ситуацію щодо Iontrak: «Участь дає нам доступ до всієї архітектури автомобіля. Крім наших системних кордонів, у нас є вирішальний обсяг інформації, яка дозволяє нам розробляти нові групи продуктів, такі як наші системи водневих баків, більш цілеспрямовано та мати можливість швидше розміщувати їх на ринку, тестуючи їх на наших власних вантажівках».
Керуючий директор Boysen Рольф Гайзель додає: «Iontrak ідеально підходить для нашого водневого наступу. Ми переконані у майбутньому потенціалі цієї технології і тому зараз інвестуємо 40 мільйонів євро у будівництво власного центру розробки водневих технологій у північній частині Шварцвальда. Серед іншого, ми введемо в експлуатацію водневу заправну станцію на 350 і 700 бар і використовуватимемо електролізер потужністю один мегават для просування виробництва зеленого водню».