В щільній забудові мегаполісів проблему завантаженості вулиць з щільним трафіком досить оригінально вирішили у китайському місті Гуйян, де дорогу проклали над багатоповерхівками.
Будівельникам було видано технічне завдання збудувати на під'їзді до мосту через річку трисмугову трасу в кожному напрямку. Однак розвиток міста та рельєф не дозволяв цього зробити, оскільки в щільну забудову втиснути такий транспортний об'єкт виявилося неможливо.
Проблемна ситуація змусила префектуру дати дозвіл на проєктування та будівництво дороги поверх житлових будинків. Їх на цій ділянці вулиці набралося з десяток. Вони й опинилися під збудованою дорогою. Про нове слово в містобудуванні розповідає sohu.com.
Дорога в районі Наньмін простягалася над будинками до аркового мосту Шуйкоусі довжиною понад 300 метрів. Уздовж траси цього мосту-дороги вишукувалися 8-поверхові житлові будинки.
Звичайно, будівельники подбали про акустичні екрани й продумали низку заходів для зниження шуму та, головне, вібрації. Технологія не розкривається, але на кадрах з численних відео та фотознімках добре видно, що дорога не лежить на дахах, а височіє над ними.
На одному з відео показано, що між днищем дороги та перекриттям житлового будинку є простір у вигляді будівельного люфту. Це - своєрідна повітряна подушка, що не дозволяє вібраційним навантаженням прокладеної зверху дороги агресивно впливати на будівлю з квартирами тисяч жителів старої забудови.
Сама ж дорога тримається на окремих пілонах, що від будівель незалежні. Вони й беруть на себе вібраційні навантаження й гасять їх вже в земляній подушці.
Звісно, повністю погасити вібрацію такі опори не в змозі, легенькі поштовхи у будь-якому випадку будуть відчуватись від земляної основи на фундамент та стіни будинків.
Однак до подібних шумових та інших сторонніх ефектів люди швидко звикають, адаптація схожа на проживання поряд з залізницею, коли земля двигтить від важких потягів.
Подібні дороги над будинками існують не лише в цьому місті, але й в інших китайських мегаполісах.