У Китаї вперше зібрали електромобіль з натрій-іонним акумулятором

У Китаї вперше натрій-іонні акумулятори використовуються в електричному автомобілі. Раніше досить невідомий виробник акумуляторів HiNA Battery презентував три типи акумуляторних батарей з вмістом натрію та оголосив про партнерство з автомобільною компанією JAC. Hina Battery та Sehol, бренд спільного підприємства від JAC та Volkswagen Anhui, побудовували тестовий автомобіль з натрій-іонними батареями, взявши за основу електрокар E-Small EX10.

Тестовий транспортний засіб має акумулятор потужністю 25 кВт.год та щільність енергії 120 Вт.год/кг. Модель має запас ходу 252 км і підтримує швидку зарядку від 3С до 4С. Акумулятор використовує елементи з щільністю енергії 140 Вт.год/кг.

Для порівняння, звичайна версія Sehol E10X має два варіанти батареї 19,7 кВт.год та 31,4 кВт.год, з запасом 200 км та 302 км відповідно. Пакет більшої ємності має щільність енергії 141 Вт.год/кг.

Щільність енергії натрій-іонних клітин від HiNA менша, ніж загальні літієві-іонні клітини для електромобілів, чи то при хімії клітин LFP чи NCM. Для порівняння: CATL пропонує щільність енергії 250 Вт.год/кг зі своїм акумулятором QILIN, тобто третього покоління технології Cell-To Pack з клітинами NCM на рівні упаковки. Це означає, що батарея на 25 кВт.год, як у випробувальному автомобілі Sehol, важитиме лише близько 100 кг замість 208 кг з натрій-іонними елементами, або при вазі батареї 200 кг можливий вміст енергії 50 кВт.год. Однак розробка натрій-іонних елементів не так просунута, як їхні аналоги на основі літію, де останніми роками в дослідження та збільшення щильності енергії були вкладені мільярди доларів.

29 липня 2021 року CATL представила свою натрій-іонну батарею першого покоління, заявивши, що питома щільність енергії досягла 160 Вт.год/кг, що є найвищим рівнем у світі.

Загалом щільність енергії натрій-іонної батареї першого покоління трохи нижча, ніж у сучасної літій-залізо-фосфатної батареї. Але вона має явні переваги у продуктивності при низьких температурах і швидкій зарядці.

Аналітики вважають, що натрій-іонні батареї мають щільність енергії між літій-іонними та свинцево-кислотними батареями, але мають нижчу вартість, ніж літій-іонні батареї.

Наразі Sehol E10X доступний у семи версіях за орієнтовною ціною від 46 900 юанів (6 810 доларів США).

Источник: Україна Електро
25.02.2023
#електромобілі#китай#технології