У Китаї різко скоротились продажі BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen та Porsche. За оцінками аналітиків, сукупна частка BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen та їх дочірніх брендів впала з 25 до 14 відсотків за п'ять років. Про це повідомляє Bloomberg.
Зазначається, що китайські покупці більше не готові переплачувати за керованість, потужний двигун та бренд: споживачі обирають «технічну вишуканість», причому у дуже специфічному розумінні. На ринку КНР останнім часом інтерес викликають нові інформаційно-розважальні комплекси, функції доповненої реальності, цифрові послуги. Клієнти стверджують, що електромобілі BYD, Xpeng або Nio дешевші, краще оснащені та більш функціональні, ніж представники німецького автопрому.
Статистика відображає цю точку зору: у третьому кварталі 2024 продажі BMW в Китаї впали на 30%, Mercedes-Benz втратив 13%, Porsche недорахувалася 19% продажів, а Volkswagen закрив три місяці з результатом у -15%.
Німецькі автогіганти разом узяті коштують близько половини біржової вартості BYD, але ринок Китаю надто важливий для автовиробників із Німеччини, щоб припинити боротьбу. Експерти Bloomberg припустили, що спроби утримати ринкові позиції в Китаї можуть бути «величезною авантюрою».
Цікаво, що вийти з китайського сегменту ринку не так просто: спільні підприємства з автовиробниками з КНР влаштовані таким чином, що без узгодження не можливі ні масштабні скорочення робочих місць, ні продаж частки в спільному підприємстві.