Попри активну електрифікацію автопрому, двигуни внутрішнього згоряння ще далекі від зникнення. Це підтверджує підрозділ силових агрегатів Changan - Dongan, який офіційно повідомив про успішний запуск нового бензинового двигуна, що вже зараз відповідає стандарту Euro VII. Йдеться про 1,5-літровий турбований агрегат, спеціально розроблений для плагін-гібридних систем (PHEV).
Як повідомляє CarNewsChina, Harbin Dongan Auto Engine була заснована ще у 1948 році як дочірня компанія державної групи Changan. Сьогодні підприємство є одним із ключових постачальників двигунів у Китаї, співпрацюючи з брендами Changan, BAW, JAC, а також із низкою стартапів у сфері електрифікованих авто. Саме двигуни Dongan раніше використовувалися, зокрема, у Li Auto One EREV як подовжувач запасу ходу, що додатково підкреслює досвід компанії у гібридних рішеннях.
Компанія офіційно підтвердила, що новий двигун під індексом M15NTH успішно запрацював 25 грудня о 8:57 ранку у випробувальній лабораторії Науково-дослідного інституту систем трансмісії Range Extender. Після натискання кнопки запуску мотор запрацював стабільно та без зауважень. M15NTH уже відповідає вимогам China VII та Euro VII, що є серйозним досягненням з огляду на жорсткість майбутніх екологічних норм.
Технології, що дозволили досягти Euro VII
Щоб відповідати новим стандартам, Dongan застосувала цілу низку сучасних інженерних рішень. Серед ключових технологій:
- робота за циклом Міллера;
- масляний насос зі змінним ступенем стиснення;
- охолоджувана система рециркуляції відпрацьованих газів (EGR);
- центрально розташована система VVT;
- впускний колектор із попереднім каталітичним нейтралізатором;
- дзеркальні клапани та вбудовані гасники крутильних коливань.
Двигун оснащений безпосереднім уприскуванням палива, має підвищений ступінь стиснення та покращену теплову ефективність, що особливо важливо для гібридних силових установок.
Стратегічний проєкт і погляд у майбутнє
У Dongan зазначають, що запуск M15NTH став можливим завдяки злагодженій роботі постачальників і команди, яка працювала над проєктом буквально цілодобово. Для компанії цей двигун є знаковим - він фактично завершує 14-й п'ятирічний план розвитку та закладає основу для гібридних автомобілів наступного покоління. Нагадаємо, стандарт Euro VII офіційно набуде чинності з 1 липня 2027 року.
Не лише поршні: інші проєкти Dongan
Окрім класичних ДВЗ, компанія активно експериментує з альтернативними концепціями. Раніше Dongan представила прототип R05E - перший у Китаї роторний двигун, створений для маловисотних транспортних засобів. Його номінальні характеристики - 6500 об/хв та 53 кВт (72 к.с.), що демонструє широту технічних амбіцій виробника.