У General Motors зізналися, чому позбулися Saab, Pontiac та Hummer

Один з колишніх керівників General Motors Боб Лутц відверто розповів про події кінця 2000-х, коли американці позбулися Saab, Pontiac та Hummer. Після фінансової кризи 2008-го до General Motors прийшли представники уряду США. Від краху концерн вдалося врятувати, але в прагненні скоротити витрати кризові менеджери позбулися «зайвих» брендів. Відстояти вдалося лише Buick та GMC.

У регуляторів Обами не було питань лише до Cadillac та Chevrolet, решту марок влада США була готова ліквідувати. Відстояти Buick вдалося завдяки успіху в Китаї. Порятунку GMC допомогла фінансова звітність: марка була беззбитковою, і не пішла під ніж, хоча урядовці вважали її придатком Chevrolet.

Решті пощастило менше. Боб Лутц визнав, що Hummer ніколи не повинен був бути окремим брендом: маркетологи припустилися помилки, за яку довелося розплачуватися, розширюючи лінійку автомобілів. На думку топменеджера GM, варто було зробити Hummer моделлю GMC: у результаті так і вчинили, але вже з електричними пікапами та позашляховиками.

Своєю особистою втратою пан Лутц вважає Pontiac. Жодних доводів топменеджера фінансисти не прийняли, вказуючи на факти: марка збиткова вже багато років. Позитивні моменти були: молоді покупці GM обирали саме Pontiac, а лінійка дозволяла розраховувати на оздоровлення продажів. А ось ліквідацію Saab керівник вважає вірним кроком, адже попри кохання журналістів продажі залишали бажати кращого.

Не відчуває ностальгії Боб Лутц і за брендом Saturn. Наприкінці 2000-х виділяти окрему марку для бюджетних Chevrolet було недозволеною розкішшю, і Saturn зжив себе. GM хотів продати марку, але не зміг. У результаті з восьми брендів залишилося лише чотири, що дозволило автоконцерну залишитися на плаву.

Источник: Мотор
Фото: Motor1
12.05.2024
#buick#gmc#hummer#pontiac#saab