На автомагістралі A2 у Німеччині виявили непрацюючий тахограф у майже новій вантажівці з Туреччини. За маніпуляції з системою керування на перевізника накладено штраф у 30 000 євро.
У середу, 5 листопада 2025 року, офіцери дорожнього відділу Білефельдського дорожнього патруля у співпраці з BALM (відділення в Мюнстері) перевірили роботу на стоянці «Aurea» поблизу Реди-Віденбрюка 34-річного турецького водія. Про цей випадок пише Polizei NRW Bielefeld.
Під час перевірки інспектори виявили порушення у фіксації часу керування та відпочинку. Огляд показав, що блок керування вантажівки, якій було менш як два тижні, вже мав ознаки втручання.
Я не я і хата не моя
Після різних тестів щодо споживання струму блок керування зняли та оглянули спеціалісти. Було виявлено ознаки втручання. Блок керування вже не був у нормальному стані, як це передбачено виробником.
Це було видно, оскільки перша реєстрація вантажівки відбулася менш ніж два тижні тому, тобто вона була практично новою.
Як водій вантажівки, так і відповідальна компанія з Туреччини заперечували всі звинувачення у маніпуляціях. Однак перевірка у спеціалізованій майстерні в Беккумі підтвердила зміну пристрою керування.
Що виявили фахівці насправді
Після подальшого ретельного обшуку кабіни було виявлено прихований тумблер та відповідний джгут проводів, що веде до панелі приладів/блоку керування.
Дослідження показало, що тумблер можна використовувати для зміни активності блоку керування на «Час відпочинку» під час руху. Після цього швидкість автомобіля ніби-то знижувалася до 0 км/год.
Подібне у перевізника вже було влітку
Маніпуляція не лише дозволяла уникати перерв, а й вимикала системи безпеки - ABS, ESP, адаптивний круїз-контроль, створюючи серйозну небезпеку на дорозі. Ця турецька компанія вже потрапляла у подібний скандал в липні.
Після підтвердження підробки на спеціалізованій СТО BALM наклав на перевізника штраф у 30 000 євро, який компанія внесла упродовж двох днів.