Ціни на дизельне пальне в США впали цього місяця і можуть далі знижуватися після початку заборони Великобританії і Європейського Союзу на імпорт російського палива, повідомляє Reuters.
Падіння попиту, викликане падінням цін, дозволило Сполученим Штатам відновити запаси, особливо вздовж східного узбережжя, де дефіцит постачань шість місяців тому підвищив перспективи обмеження американського експорту. Зниження цін може послабити занепокоєння інвесторів інфляцією.
Дистилятне паливо, включаючи мазут, авіаційне й дизельне пальне, було дефіцитом протягом більшої частини 2022 року, оскільки закриття нафтопереробних заводів і високий попит разом підняли ціни. Наприкінці квітня ф'ючерси на пічне паливо досягли $5,14 за галон і переважно залишалися вище за $3 за галон до цього місяця.
Частково європейські покупці збільшили закупівлі російських дистилятів перед забороною на імпорт, яка набула чинності з 5 лютого. Відносно тепла зима в США і Європі й зниження активності комерційних вантажних перевезень знизили попит.
Ці чинники допомогли цього тижня збільшити запаси в США до 120,5 млн барелів, найвищого рівня за рік.
«Цей тиждень мав стати моментом, коли ціни на дизельне пальне різко злетіли, але це не так близько до того, що сталося», - сказав Боб Яугер, директор з енергетичних ф'ючерсів Mizuho.
Попит на дизельне пальне з боку автоперевізників упав наприкінці цього року, оскільки висока інфляція вплинула на попит на товари в США. Індекс Cass Freight Index за грудень, який вимірює перевезення між країнами, показав падіння перевезень на 3,9% порівняно з аналогічним періодом торік.
Уважно відстежуваний Cowen/AFS Freight Index також показав падіння обсягів вантажівок у четвертому кварталі 2022 року на 13,7% у річному обрахунку.
Зі слів Патріка Де Хаана, нафтового аналітика GasBuddy, очікується, що попит на один вид дистиляту, авіаційне паливо, зросте напередодні літніх канікул.
Нафтопереробники також мають значну кількість запланованих простоїв на своїх підприємствах, що може спричинити повторне скорочення запасів у наступні два місяці.
«Я б не сказав, що ми поки що вийшли з лісу, особливо з жвавим графіком для поворотів», - сказав ДеХаан.