Toyota не належить до тих, хто активно просуває електромобілі. Більшість в керівництві компанії залишаються відданими гібридним технологіям, в яких Toyota є досить успішною. Серед них віце-президент з продажу, маркетингу та франчайзингу австралійського підрозділу Шон Хенлі.
Виступаючи на глобальній презентації оновленого електричного кросовера bZ4X 2024, він заявив, що електромобілі мають сенс у таких країнах як Норвегія, але Австралія не в їх числі. На думку Хенлі, австралійцям більше підходять гібриди. Минулого року на цей регіон припало майже 90% продажів гібридних автомобілів Toyota.
Але цього року ситуація в Австралії почала змінюватися. За розрахунками, до кінця 2023 року продажі електромобілів на місцевому ринку зростуть на 80%, до 65 000 одиниць. Це становитиме 7,3% від загальної кількості реалізованих нових легкових атвомобілів. Для порівняння минулого року вона склала 3,8%.
Почасти такому зростанню сприяла поява доступних електромобілів з Китаю, таких як BYD Atto 3. Але найбільший внесок у розростання австралійського ринку електромобілів зробила модель Tesla Model Y, яка стала найбільш продаваним кросовером в країні, обійшовши Toyota RAV4, Ford Ranger та Mazda CX-5.
Також зростанню попиту на електромобілі сприяла Національна стратегія розвитку електромобілів, представлена у квітні цього року. Вона має три цілі: збільшення пропозиції доступних електромобілів, створення зарядної інфраструктури та заохочення попиту.
Незважаючи на «любов» до гібридів, до 2026 року Toyota планує вивести на ринок десять нових електромобілів і готує для них нову спеціалізовану платформу. Щонайменше три з них розробить австралійський підрозділ.