«Пригон» - основа сегмента електромобілів в Україні. За цим звичним для автомобілістів словом мається на увазі імпорт вживаних авто, навіть тоді, коли насправді автомобіль не «женуть», а везуть морем чи доставляють автовозом. Ось числа, які це доводять: частка «свіжопригнаних» авто серед усіх електромобілів на ринку за підсумками вересня склала 48,9%, тобто майже половину, і більше, ніж інші підсегменти - продажі нових та внутрішні перепродажі електромобілів з пробігом.
Загалом у вересні український автопарк поповнився на 3179 легковиків групи BEV (Battery Electric Vehicle) з пробігом.
Динаміка цієї частини авторинку виглядає так: «просідання» відносно серпня поточного року - мінус 42%, у порівнянні з вереснем 2023 року - мінус 10%.
Які електромобілі найчастіше замовляли, та, відповідно «приганяли» на початку осені? Почнемо з огляду рейтингу виробників, де безапеляційно лідирує Tesla. Здається, нескоро з'явиться хтось, здатний протистояти кільком «Модел» цього американського виробника. Nissan наразі тримається завдяки двом поколінням Leaf, та сподівається на успіх кросовера Ariya, проте у групі e-SUV конкуренція значно жорсткіша, ніж та, яка була у час появи першої генерації Leaf у середовищі компактних хетчбеків, де фактично йому ні з ким було конкурувати.
Серед окремих моделей, які найчастіше поповнювали український автопарк, першість все ж за Nissan Leaf, який час від часу обмінювався першим місцем з Tesla Model 3, а тепер є ймовірність, що й Model Y має певні сподівання на першу сходинку.
Далі, тобто у наступні кілька місяців, обсяги імпорту електромобілів поступово зростатимуть, вважають аналітики Інституту досліджень авторинку. Прискорений попит, який стався у серпні через розмови про ймовірне зпровадження 15% податку, призвів до передбачених нами подальших знижень обсягів, однак це явище розтягнеться не далі як 2-3 місяці.
Також збереженню попиту сприятимуть ціни на електроавто, які за підсумками вересня навіть дещо знизилися.