Нафтовий гігант є одним із великих гравців у сфері виробництва водню в усьому світі, але навіть він не може забезпечити роботу таких станцій.
Shell Hydrogen закриє всі сім своїх каліфорнійських насосних станцій, підтвердила компанія цього тижня. Він більше не працюватиме з водневими станціями для легкових автомобілів в США і це ще один удар по ринку водневих автомобілів в єдиному штаті, де це паливо взагалі широко доступне.
Видання Hydrogen Insight першим повідомило про цю новину. Донедавна Shell керувала сімома із 55 роздрібних водневих станцій у Каліфорнії відповідно до Партнерства з водневими паливними елементами (H2FCP). Це стане ударом, але не апокаліптичною новиною для (невеликої) водневої спільноти.
На жаль, причина, чому Shell закриває станції, має викликати ще більше занепокоєння у власників Toyota Mirai, Hyundai Nexo та Honda Clarity Fuel Cell. У листі, в якому повідомлялося про закриття, віце-президент Shell Hydrogen Ендрю Берд сказав, що вони закривають їх «через ускладнення з постачанням водню та інші зовнішні ринкові фактори».
Коротке сканування карти станцій H2FCP показує, що більшість водневих станцій у Південній Каліфорнії не працюють або працюють за скороченим графіком. Hydrogen Insight повідомляє, що цей дефіцит порушує роботу станцій з 13 серпня. На карті H2FCP кожна станція має дещо відмінне повідомлення, але це повідомлення від водневої заправки в Іватані передає дух усіх цих станцій:
«У нашого основного постачальника водню стався збій, який вплине на наш доступ до водню для станції Hawaiian Gardens. Наразі ми не знаємо, коли ми зможемо повернутися до нормального рівня обслуговування, і надамо оновлену інформацію, як тільки матимемо більше інформації. Ми дуже цінуємо ваше терпіння за додатковий час простою, який це спричинить».
Деякі станції також зупиняються на ремонт, оскільки багато водневих станцій страждають від серйозних проблем з надійністю. Іватані, японська газова компанія, яка є однією з двох найбільших компаній на американському ринку водневих заправних станцій, наразі судиться з компанією, яка надала основну технологію для її станцій. У судовій заяві, з якою ознайомився Hydrogen Insight, Іватіні стверджує, що її постачальник не протестував своє обладнання в реальних комерційних умовах, приховав дефекти і ввів компанію в оману.
Все це робить майбутнє автомобілів на водневих паливних елементах у Сполучених Штатах ще більш невизначеним. Ця технологія насилу прижилася, оскільки станції та паливо на них залишаються дорогими. Хоча виробники водневих автомобілів зазвичай включають велику кількість безкоштовного палива в покупку транспортного засобу, як тільки воно закінчується, споживачі залишаються з непідйомними цінами на заправках, які часто зламані, не мають пального або переповнені довгими чергами. Ось чому вживані водневі автомобілі такі дешеві, і чому вони все ще не є вигідною пропозицією.
Мало хто з компаній може аргументувати це краще, ніж Shell, оскільки найдешевший спосіб виробництва водню передбачає використання великої кількості природного газу. Передбачалося, що близькість до викопного палива зробить його дешевшим і стимулюватиме розвиток потужної заправної інфраструктури. Однак це не спрацювало, і один з найбільших нафтових гігантів здає свої позиції. Якщо навіть такий викопний гігант, як Shell, не може виправдати інвестиції в майбутнє водневої інфраструктури для легковиків, то не зрозуміло, хто взагалі зможе.