Депутат Європарламенту припустив, що Саудівська Аравія може продавати ЄС російські нафтопродукти з великою націнкою, фактично підриваючи санкції блоку. Про це повідомляє видання Breitbart.
Марк Ботенга, лівий бельгійський політик, запитав у Європейської комісії, чи зможе вона визначити, чи продавала Саудівська Аравія дизельне пальне, яке походить із росії. Союз відповів, що навіть якби Саудівська Аравія продавала європейським країнам дизельне пальне, виготовлене з російської нафти, це все одно не суперечило б режиму санкцій.
ЄС запровадив заборону на імпорт російської нафти і нафтопродуктів, що призвело до різкого зростання вартості бензину й дизельного пального в усьому блоці, що завдало шкоди споживачам.
Натомість Саудівська Аравія, як повідомляється, скупила велику кількість російського ДП, яке залишилося на відкритому ринку, а також, у свою чергу, продала більше власного дизпального в Європейський Союз зі значним прибутком.
У письмовому запитанні високопоставленим європосадовцям Ботенга підняв ймовірність того, що частина цього дизпального, яке спрямовується на Захід, насправді могла походити з Росії весь час, частково зводячи нанівець дух антиросійських санкцій й водночас коштуючи європейцям більше грошей.
«Які докази є у комісії, що дизельне пальне, імпортоване до ЄС із Саудівської Аравії, насправді не є перепакованою російською нафтою?» - запитав депутат Європарламенту, продовжуючи цікавитись, чи офіційні особи «знали про різницю між (середньою) ціною, сплаченою Саудівською Аравією за пільговий імпорт дизельного палива з Росії, й ціною на імпорт ЄС із Саудівської Аравії».
У відповідь єврокомісар Кадрі Сімсон не змогла відповісти, чи зможе блок насправді сказати, чи це відбувається, лише сказала, що справді існує заборона на реекспорт російського дизельного пального до Європи зі сторонньої країни.
«Санкції ЄС загалом забороняють імпорт у ЄС російської сирої нафти й російських нафтопродуктів, які експортуються безпосередньо з Росії або походять з Росії», - написала вона.
«Не підпадають під санкції нафтопродукти, вироблені з російської сирої нафти в третій країні», - додав чиновник.
Це далеко не перший випадок, коли політики побоюються, що паливні правила ЄС могли обійти або проігнорувати країни за межами блоку, у квітневому звіті вказується, що так званий «зелений» біодизель з Китаю, який спрямовується на Захід, швидше за все, є підробкою.