Сажовий фільтр в авто: функціонал і догляд

Информация размещена на правах рекламы или нашими партнерами:

У сервісних центрах Centr Turbin здійснюється заміна та чистка сажових фільтрів. Більш детальну інформацію про послугу та її вартість ви можете дізнатися на відповідній сторінці сайту https://centr-turbin.com/ua/ochistka-sazhevogo-filtra або в наших менеджерів за телефоном чи в самому сервісному центрі.

Що таке фільтр сажі?

Дизельний фільтр сажі (DPF, FAP, RPF) - це керамічний фільтр, який має безліч крихітних каналів або отворів у формі стільників, що затримують сажу на стінках каналів і запобігають виходу твердих часток (розміром до 1 мікрона) з вихлопної труби в атмосферу.

Як він влаштований та де знаходиться?

Фільтр, залежно від пристрою, може розташовуватися за каталітичним нейтралізатором або бути об'єднаним фільтром і каталізатором (сажовим фільтром з каталітичним покриттям), який знаходиться безпосередньо за випускним колектором.

Цей фільтр складається з двох частин - самого фільтрувального елемента та корпусу, в який він укладений. Фільтрувальний елемент може бути різним за складом: кордієрит, карбід кремнію, керамічне волокно, металеве волокно та навіть папір (паперові фільтри одноразові та можуть використовуватися на маленьких навантажувачах, що працюють у приміщенні).

Як працює фільтр?

Сажовий фільтр працює у двох «режимах»: фільтрація та регенерація сажі. Під час фільтрації фільтр захоплює частинки сажі, та вони осідають на стінках фільтрувального елемента. Коли твердих частинок у фільтрі стає занадто багато, вони починають перешкоджати вільному виходу вихлопних газів, що призводить до зниження потужності двигуна через тиск, який створюється. Саме тому фільтру потрібне очищення - регенерація. Коли фільтр забивається сажею, на приладовій панелі загоряється попереджувальний світловий сигнал (помилка).

Якщо очищення не відбувається, та помилка все ще горить, автомобіль перейде в аварійний режим, щоб запобігти подальшому пошкодженню двигуна.

Як доглядати за фільтром?

Завжди необхідно використовувати відповідну для автомобіля оливу, тому що деякі оливи містять присадки, що блокують сажові фільтри. На контроль варто взяти якість палива та його рівень у баку. Часта експлуатація автомобіля за мінімального рівня пального може пошкодити сажовий фільтр через те, що не відбуватиметься регенерація з метою економії пального.

Важливо пам'ятати, що фільтр сажі розрахований як правило на 120 000 км пробігу, тому, як не старайся, особливо в міському циклі, проблеми він принесе все одно. Тому наполегливо рекомендуємо регулярно проводити ТО та діагностику авто. Більше інформації шукайте на сайті https://centr-turbin.com/ua!

Источник: Centr Turbin
20.01.2023
#сто