Ринок електромобілів у квітні: є перші 100 000 у парку!

Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій автомобілів з електричними силовими установками й визначили ТОП-20 марок і моделей у трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових електроавто.

Динаміка ринку електричних авто

У квітні українці придбали 6,7 тисячі нових та вживаних електромобілів. Це значно більше (на цілих 102,5%), ніж було у квітні минулого 2023 року, та на 5,4% більше, ніж було у попередньому місяці.

Зростання обсягів торгів автомобілями групи BEV цього разу спричинене значним стрибком кількості угод купівлі-продажу (2643 у квітні проти 1951 у березні), яке своєю чергою спричинене іншими, не ринковими факторами.

Зваживши на те, що у частині внутрішніх перепродажів близько 40% угод «віртуальні», продовжимо огляд сегмента електромобілів, опираючись на наявні офіційні дані.

Навіть попри згадані зовнішні чинники, імпортовані вживані електрокари зберегли свою перевагу за часткою (та кількістю): 50,1% ринку, кількість перших реєстрацій - 3346 шт.

На внутрішньому ринку було укладено 2643 угоди купівлі-продажу щодо електромобілів, що складає частку 39,5%.

Новими куплено 10,4% електричних авто (695 шт.), після рекорду у лютому, коли кількість нових електромобілів перейшла за позначку в одну тисячу штук, далі щомісяця обсяги їхніх продажів поступово знижуються.

Серед загальної кількості електричних авто у квітні 99% були легковими, вантажними - 1% (66 шт.).

Парк: перші 100 тисяч!

Станом на початок травня 2024 року, за підрахунками Інституту досліджень авторинку, загальний парк автомобільної техніки з електричними двигунами складає 102 372 шт., зареєстрованих в Україні (за винятком знятих з обліку у зв'язку з вибракуванням та вивезенням за кордон). До цього числа включено 99 997 легкових, 2369 вантажних та 6 автобусів. Лише 3 автівки забракло для того, аби говорити про першу сотню тисяч не тільки у загальному парку, а й у сегменті легковиків на батарейній тязі - але цей привід для відкоркування пляшки ігристого вочевидь доведеться перенести на наступний місяць.

Електромобілі - внутрішній ринок

Лідерами на українському внутрішньому ринку електромобілів тривалий час залишалися три марки, зараз же можна говорити про «дві з половиною» - оскільки Volkswagen помітно відстав від своїх суперників. Зате конкуренція між Nissan, якому вдавалося утримувати першість впродовж майже 10 років завдяки найдоступнішому й тому наймасовішому електрокару Nissan Leaf-І, та Tesla, чиї електромобілі одні з кращих, а ще на них надзвичайно знизилися ціни, розгорілася не на жарт. Різниця всього у кілька автівок (п'ять, якщо точно), натякає на те, що ніхто не зможе зі 100-відсотковою впевненістю назвати лідера наступного періоду. Чому? Бо набуває популярності ІІ генерація «Ліфа», на яку теж помітно «просіли» ціни.

Натомість e-Golf від Volkswagen на жаль комплектується тяговим акумулятором порівняно невеликої ємкості, якого вистачає на 100-150 кілометрів пробігу (у вживаних авто), і відсутні «посилені» версії, які були б здатні у своєму ціновому діапазоні конкурувати з Leaf ІІ покоління, який має 40- та 60-кіловатні АКБ. І хоч «Гольф» не єдина опора у німецької марки, модельний ряд ID все ж перебуває в іншій ціновій групі, якраз на межі мас-маркету у сегменті «електро».

  1. Tesla - 617 шт.
  2. Nissan - 612 шт.
  3. Volkswagen - 400 шт.
  4. Renault - 133 шт.
  5. Hyundai - 122 шт.
  6. Audi - 93 шт.
  7. BMW - 78 шт.
  8. Chevrolet - 75 шт.
  9. Mercedes-Benz - 68 шт.
  10. Honda - 67 шт.
  11. KIA - 43 шт.
  12. BYD - 36 шт.
  13. Jaguar - 32 шт.
  14. Fiat - 32 шт.
  15. Ford - 23 шт.
  16. Mitsubishi - 21 шт.
  17. Peugeot - 18 шт.
  18. Smart - 17 шт.
  19. Citroen - 15 шт.
  20. Toyota - 14 шт.

У ТОП-20 моделей електромобілів перше місце на внутрішньому ринку зі значним відривом від найближчих конкурентів (що доведеться спостерігати ще досить довго) займає Nissan Leaf. У квітні щодо таких уклали 577 угод купівлі-продажу.

На другій сходинці Tesla Model 3, щодо якої уклали 289 угод, на третій - Volkswagen e-Golf (185 шт.).

На четвертому місці Volkswagen ID.4, з підсумком 160 перепродажів, п'ята позиція - у Tesla Model Y, яку переоформили на нового власника 140 разів.

Найпопулярніші моделі електромобілів на внутрішньому ринку у квітні 2024 року:

  1. Nissan Leaf - 577 шт.
  2. Tesla Model 3 - 289 шт.
  3. Volkswagen e-Golf - 185 шт.
  4. Volkswagen ID.4 - 160 шт.
  5. Tesla Model Y - 140 шт.
  6. Tesla Model S - 137 шт.
  7. Renault Zoe - 107 шт.
  8. Chevrolet Bolt - 68 шт.
  9. Audi e-tron - 65 шт.
  10. Hyundai Kona - 61 шт.
  11. BMW i3 - 52 шт.
  12. Tesla Model X - 51 шт.
  13. Hyundai Ioniq - 50 шт.
  14. Mercedes-Benz B-Class - 40 шт.
  15. Honda M-NV - 40 шт.
  16. Jaguar I-Pace - 32 шт.
  17. Fiat 500e - 32 шт.
  18. Renault Kangoo - 29 шт.
  19. Kia Soul - 27 шт.
  20. Volkswagen ID.6 - 24 шт.

Електромобілі - імпорт вживаних

У сегменті імпорту першість теж за Tesla, при чому не перший місяць - таких на першу реєстрацію було подано 940 автомобілів.

Nissan, який переважає у парку BEV, у цьому списку другий з підсумком 549 імпортованих авто.

На третій позиції Volkswagen (391 шт.), на четвертій - Hyundai (286 шт.). Замикає п'ятірку Audi за підсумком 172 електричних автомобілів.

  1. Tesla - 940 шт.
  2. Nissan - 549 шт.
  3. Volkswagen - 391 шт.
  4. Hyundai - 286 шт.
  5. Audi - 172 шт.
  6. Renault - 150 шт.
  7. KIA - 129 шт.
  8. Jaguar - 122 шт.
  9. Chevrolet - 101 шт.
  10. Mercedes-Benz - 83 шт.
  11. BMW - 77 шт.
  12. Honda - 34 шт.
  13. Ford - 32 шт.
  14. Peugeot - 31 шт.
  15. Opel - 23 шт.
  16. BYD - 22 шт.
  17. Toyota - 21 шт.
  18. Citroen - 21 шт.
  19. Mitsubishi - 18 шт.
  20. Fiat - 17 шт.

Серед «свіжопригнаних» електромобілів першість поки зберіг Nissal Leaf (479 шт.). Проте до нього щоразу ближче стає Tesla Model 3 (387 шт.), від якої намагається не відставати Tesla Model Y (320 шт.)

На четвертій позиції Volkswagen e-Golf (247 шт.). Замикає п'ятірку доволі перспективний кросовер Hyundai Kona з підсумком 197 перших реєстрацій.

Найпопулярніші моделі вживаних імпортних електромобілів у квітні 2024 року:

  1. Nissan Leaf - 479 шт.
  2. Tesla Model 3 - 387 шт.
  3. Tesla Model Y - 320 шт.
  4. Volkswagen e-Golf - 247 шт.
  5. Hyundai Kona - 197 шт.
  6. Tesla Model S - 173 шт.
  7. Audi e-tron - 124 шт.
  8. Jaguar I-Pace - 122 шт.
  9. Renault Zoe - 109 шт.
  10. Volkswagen ID.4 - 99 шт.
  11. Chevrolet Bolt - 95 шт.
  12. Kia Niro - 79 шт.
  13. Hyundai Ioniq - 70 шт.
  14. Tesla Model X - 60 шт.
  15. Nissan Ariya - 41 шт.
  16. Kia Soul - 40 шт.
  17. Mercedes-Benz B-Class - 38 шт.
  18. Renault Kangoo - 36 шт.
  19. BMW i3 - 29 шт.
  20. Audi E-Tron Sportback - 28 шт.

Нещодавнє скасування ПДВ на електричні вантажівки наразі не надто позначилося на обсягах їхнього імпорту. У квітні таких прибуло 42 шт., менше, ніж було у березні (47 штук), але дещо більше, ніж, до прикладу, було у лютому (19 шт.) та січні (25 шт.) цього року. Проте торік (без пільг) теж фіксувалися подібні обсяги - бувало до 39 новоприбулих вантажівок на електротязі у місяць. У цьому підсегменті навряд чи найближчим часом будуть підстави говорити про якісь прориви чи, тим паче рекорди.

Електромобілі - продажі нових

Першість у списку марок нових легковиків групи BEV надалі належить Volkswagen: 157 автомобілів та частка у сегменті 22,6%. Друге місце з результатом 115 авто та 16,6% у Honda, третє у BYD зі 100 авто та часткою 14,4%.

Четверте та п'яте місця, відповідно, за Nissan (80 шт., 11,5%), та MG (44 шт., 6,3%).

  1. Volkswagen - 157 шт.
  2. Honda - 115 шт.
  3. BYD - 100 шт.
  4. Nissan - 80 шт.
  5. MG - 44 шт.
  6. Audi - 41 шт.
  7. Zeekr - 37 шт.
  8. BMW - 35 шт.
  9. Volvo - 23 шт.
  10. Toyota - 12 шт.
  11. Mercedes-Benz - 12 шт.
  12. Lexus - 8 шт.
  13. Peugeot - 6 шт.
  14. Jaguar - 5 шт.
  15. KIA - 4 шт.
  16. Opel - 3 шт.
  17. Hyundai - 3 шт.
  18. Tesla - 2 шт.
  19. Maxus - 2 шт.
  20. Yudo - 1 шт.

Серед окремих моделей перше місце за підсумками квітня залишається за Volkswagen ID.4 (133 шт.), з впевненою кількісною перевагою над усіма іншими учасниками рейтингу. На наступному, другому місці Honda M-NV (71 шт.).

Nissan Ariya на третій позиції з підсумком 63 проданих нових авто.

Четверта сходинка у BYD Song Plus (47 шт.), замикає п'ятірку нових електромобілів Honda e:NS1, який обрали 38 покупців.

Найпопулярніші нові електромобілі у квітні 2024 року:

  1. Volkswagen ID.4 - 133 шт.
  2. Honda M-NV - 71 шт.
  3. Nissan Ariya - 63 шт.
  4. BYD Song Plus - 47 шт.
  5. Honda e:NS1 - 38 шт.
  6. MG 4 - 33 шт.
  7. Zeekr 001 - 32 шт.
  8. Audi Q4 - 32 шт.
  9. BYD Song - 23 шт.
  10. Volkswagen ID.6 - 18 шт.
  11. BMW iX - 18 шт.
  12. BYD Yuan Plus - 12 шт.
  13. Toyota bZ4X - 11 шт.
  14. Nissan Sylphy - 10 шт.
  15. MG ZS - 9 шт.
  16. BMW X1 - 9 шт.
  17. Volvo XC40 - 8 шт.
  18. Mercedes-Benz EQE - 8 шт.
  19. BYD Seagull - 8 шт.
  20. Volvo EX30 - 7 шт.

Источник: Інститут досліджень авторинку
03.05.2024
#авторинок#електромобілі