В апараті Ради національної безпеки і оборони відбулося чергове засідання робочої групи з питань недопущення обходу санкцій щодо можливого постачання пального з російської федерації на митну територію України, повідомила прес-служба РНБО.
Зазначається, що робоча група розробила «конкретні кроки, спрямовані на забезпечення ефективного контролю можливих порушень санкційного режиму і вжиття ефективних заходів реагування».
«Ці заходи передбачають покращення співпраці з державами, що входять до санкційної коаліції», - йдеться у повідомленні.
За результатами проведеного засідання напрацьовано механізми контролю за виконанням санкційних рішень РНБО, налагоджено взаємодію з цих питань зі Службою безпеки України, Державною митною службою, Міністерством закордонних справ тощо.
«Ми воюємо з росією на всіх фронтах, зокрема і на санкційному. З-поміж іншого, санкції мають на меті послабити економіку країни-агресора», - зазначив керівника апарату РНБО Андрій Зюзь.
На думку експерта Консалтингової групи «А-95» Артема Куюна, Україна не єдина країна, яка зіткнулася з питанням обходу санкцій росіянами у паливному секторі.
«Проблема гостро стоїть і в Євросоюзі, що запровадив ембарго на російські нафтопродукти. Чітке визначення походження - нова задача для всіх, її вирішення вимагає часу й досвіду», - зазначив експерт на своїй сторінці у Facebook.
З його слів, найбільш ймовірні пункти перевалки російського пального в Україну - порти й рейди у Чорному і Середземному морях.
«Тут найбільшими осередками російського й білоруського продукту стали Туреччина, Марокко, Туніс, Єгипет. На повну працює рейдова перевалка у грецькій Каламаті й на Мальті. Не нехтує своїм винятком у рамках ембарго Болгарія. Очікувано засвітилося криваве пальне у портах Грузії. З наведених спотів напряму або через треті порти російське пальне чи його мікси можуть іти (і явно йдуть!) в Україну. Цим постачанням має бути приділено максимальну увагу», - вважає експерт.