Аналітики експертного центру ManpowerGroup провели дослідження і дійшли до висновку, що кожна третя компанія сфери логістики й транспорту Польщі у другому кварталі цього року планує звільнити працівників.
Критична ситуація на ринку транспортно-логістичних послуг ставить польську індустрію перевезень в незручні умови. І хоча це офіційно не пов'язується з нещодавнім майже піврічним блокуванням автоперевізниками польсько-українського кордону, вантажовідправники без особливого галасу та реклами вдалися до послуг більш стабільних транспортних компаній Європи.
Через відсутність замовлень польські оператори автоперевезень втрачають здатність конкурувати з великими підприємствами з інших європейських країн. Цю новину поширила митна агенція AC Porath.
Про не дуже приємні виклики часу йдеться у звіті «Індустрія TSL перед обличчям автоматизації та війни», який опублікував Польський економічним інститутом. Саме тому сектор перевезень кинувся шукати не лише варіанти економії та заощаджень, але й орієнтуватися на сучасні бізнес-рішення. Щоправда, готових рішень експерти не дають, вони лише констатують факт.
Згідно зі звітом «ManpowerGroup Employment Outlook Barometer», з 1 квітня по 30 червня цього року 34 відсотки компанії з індустрії TSL будуть звільняти персонал. Якщо точніше, то фактично кожна третя компанія піде на скорочення штату.
Автори дослідження констатували, що «плани найму персоналу компаній з транспортної, логістичної та автомобільної галузей безумовно менш оптимістичні, ніж раніше». Такий висновок вийшов без традиційного прогнозу на перспективу, що свідчить про кризову ситуацію і непередбачувані її наслідки.
Виклики, з якими зіткнулася польська індустрія транспортно-логістичних послуг:
- нестабільна геополітична ситуація;
- стагнація, яка триває вже кілька місяців, і все ще погані економічні перспективи;
- блокади кордонів і страйки призвели до підвищення тарифів на автомобільний транспорт;
- побоювання щодо втрати фінансової ліквідності;
- збільшення кількості стягнень боргів компаніями галузі TSL;
- зміни в нормативних актах всередині ЄС і з третіми країнами, які необхідно адаптувати;
- зміни в підходах європейських імпортерів, які починають уникати Польщі як перевалочного центру, сприяють портам Копер і Трієст.
Про тривожний стан справ свідчить і те, що Західнопоморська асоціація автоперевізників (ZSPD) та вісім інших асоціацій напряму звернулися з відкритим листом до прем'єр-міністра Польщі Дональда Туска з вимогою тимчасово призупинити видачу ліцензій новим компаніям. Про яких нових ліцензіатів може йти мова, розмірковують перевізники, коли вже діючим компаніям у секторі транспортно-логістичних послуг TSL не вистачає обсягів перевезень та замовників на транспортні послуги.