Польща знижує премії на дизпальне через слабкий попит

Липневе падіння попиту на імпортний ресурс в Україні відчули як західні, так і південні постачальники дизельного пального. Для польських і балтійських трейдерів це обернулося зниженням премій. Трейдери на півдні поки що тримають націнки на липневих рівнях попри наявність надлишків продукту. На деяких базисах відбулося навіть зростання цін через виникнення ризиків обстрілів суден і портової інфраструктури.

На початку серпня на основних напрямках постачань дефіциту дизельного пального не спостерігається. Обмежені пропозиції продукту зараз тільки у турецьких виробників, але відсутність постачань дизпального з Аліаги компенсується ресурсом, що пропонується з інших турецьких терміналів.

Через наявність великих запасів продукту, створених у червні, українські компанії протягом липня скорочували закупівлі в Польщі, Румунії й Туреччині. Водночас обсяги постачання дизпального і газойлю в порти цих країн минулого місяця збільшилися.

За даними Консалтингової групи «А-95», у липні надходження ДП і газойлю в балтійські термінали Польщі зросли з 436 тис. тонн до 466 тис. тонн. Постачання в порти Румунії збільшилися майже вдвічі - з 258 тис. тонн до 510 тис. тонн. Турецькі термінали у липні прийняли 322 тис. тонн ДП й газойлю неросійського походження, це на 34 тис. тонн більше порівняно з червнем. Варто зазначити, що збільшення постачань відбувалося на тлі зростання котирувань дизпального. Протягом липня вартість ULSD на північно-європейському і середземноморському базисах CIF зросла на $195-198/т.

У Польщі спостерігається профіцит дизельного пального. Трейдери повідомляють про близьку до нуля, а в окремих випадках від'ємну маржу продажів на внутрішньому ринку. На початку серпня премії на автомобільні партії продукту, що відвантажується зі східних терміналів країни, складають $60-80/т, це на $10-15/т менше порівняно з початком липня.

«Цього тижня наш постачальник повідомив про зниження премії на $15/т на ресурс, що вантажиться терміналі у Волі-Жединській», - каже представник української мережі.

Ситуація на польському ринку залишається складною вже другий місяць поспіль.

Польський концерн Orlen утримує ціни на низькому рівні, що завдає збитків іншим учасниками ринку.

«Попереду парламентські вибори, тому ціни на пальне мають бути стабільними», - пояснює особливості вільного польського ринку місцевий трейдер.

На балтійських базисах автомобільні партії дизельного пального продаються на $45-60/т вище від котирувань USLD CIF NWE. Компанія Orlen Lietuva, основний постачальник нафтопродуктів у регіоні, з наступного тижня підвищила ціни реалізації дизпального приблизно на €80/т.

На дунайських терміналах автомобільні партії дизпального пропонуються з диференціалами +$100-125/т, це дещо більше порівняно з минулим місяцем (+$90-110/т).

«Вартість транспортування продукту з Туреччини в Україну зросла приблизно на $15/т через підвищення витрат на страхування суден і екіпажів», - пояснює один з українських імпортерів.

Два тижні тому росія оголосила про вихід з зернової угоди й почала обстрілювати портову інфраструктуру Одеської області. Витрати на доставку дизпального з Констанци у гирло Дунаю поки що не змінилися. Постачальники морського ресурсу кажуть, що в умовах низького попиту на тлі високих котирувань продавати дизпальне у портах зараз доволі важко. У такій ситуації деякі компанії спокушаються купувати підозрілий продукт за низькими цінами. Наприкінці липня у Джурджулєшті прибув танкер, який доставив партію дизпального з турецького терміналу Savka Kadoil. Судячи з обсягу премії (+$50/т), за якою пропонувалися автомобільні партії в Молдові, продукт десь трохи полежав поруч із російським.

На болгарських терміналах в Русе автомобільні партії дизпального продавалися з преміями +$65-80/т, у порту «Констанца» продукт на початку серпня пропонується на $60-65/т дорожче від цін на дизель на умовах CIF Med.

Протягом серпня українські компанії мають збільшити обсяги імпорту, оскільки запаси продукту, що були створені у червні, поступово закінчуються. Через загрози обстрілів української портової інфраструктури постачання продукту на дунайські термінали можуть бути обмеженими. Це, у свою чергу, збільшить навантаження на інші канали постачань дизельного пального і, ймовірно, призведе до зростання премій на румунських і болгарських базисах.

Источник: enkorr
04.08.2023
#бензин