Перфоровані гальмівні диски: практика використання

Информация размещена на правах рекламы или нашими партнерами:

Реалії ринку автозапчастин такі, що важко собі уявити складнощі із вибором деталей на своє авто. Розмаїття брендів, повний спектр технологій, широкий діапазон цін - все це дозволяє замовити все, що хочеш. Купити можна як оригінальні запчастини, так і компоненти підвищеної продуктивності. Єдина проблема - бракує інформації, як технічної, так і суто споживчої.

Одною з таких високоефективних технологій колись стала перфорація гальмівних дисків. В кінці 90-х інновація знайшла застосування в автоспортивній галузі, але згодом, оцінивши здобутки, інженери почали втілювати отвори і в компонентах на цивільних моделях. Серед перших таку технологію було випробувано на Porsche, пізніше - Mercedes, BMW, Audi і т.д. Сьогодні в нас практичний погляд на вибір та експлуатацію перфорованих гальмівних дисків - як в теоретичній площині,так і в практичній.

Вже на початку 21 століття пропозиція перфорованих версій почала з'являтися і для значної кількості цивільних моделей преміум та середнього класу. Серійно такі диски встановлювалися на «гарячі» модифікації Lamborghini, Mercedes, Audi, BMW. А вже за 8-10 років асортимент перфорованих компонентів помітно розширився і вже охоплював більш ніж 70 відсотків моделей.

Сьогодні навряд чи кого здивуєш цією технологію. Купити перфоровані диски можна в більшості інтернет-магазинів та, навіть, ще й з додатковими опціями: насічка, захисне покриття тощо. Але чи стало в рівній мірі більше технічної інформації? На жаль, ні.

Тож, повернемося до практики: чи підтверджуються переваги наскрізних отворів та має сенс встановлення таких компонентів для розміреного темпу їзди?

Ключовими перевагами технології інженери називають покращене охолодження гальмівної системи. Згідно з власним дослідженням виробника гальмів з США Power Stop, різниця температур у перфорованного диска в порівнянні з гладким може становити до 180 градусів за Цельсієм. Щиро кажучи, це вражаючий результат, беручи до уваги те, що в повсяденній (навіть агресивній) експлуатації нагрів дисків навряд чи перевищує 400-500 С. Також варто нагадати, що при різкому зростанні температури коефіцієнт тертя колодок значно погіршується, що в свою чергу, подовжує гальмівний шлях.

Також до значущих досягнень перфорації варто додати стійкість до т.з. стану «fade». Якщо двома словами, то йдеться про ситуацію різкого нагріву гальмівної колодки, при якому коефіцієнт тертя різко падає і ефективність гальмування значно знижується. При такому «затуханні» виділяється газ зі складу накладки, разом з тим площа зчеплення пари «колодка-диск» зменшується. В такій ситуації наскрізна перфорація швидко відводить газ від плями контакту, що сприяє відновленню штатної ефективності.

Ну і, звісно, заради справедливости, приділимо увагу недолікам - реальним та уявним.

Передивляючись форуми, можна натрапити на контраргумент «перфоровані гальмівни диски можуть тріскатися по отворах». Міф це чи правдива історія? Частково, це правда. Однак тут є важливі нюанси. Треба сказати, усі гальмівні диски виробляються з чавуну. Цей сплав дійсно може давати мікротрещини якщо потрапить в ситуацію різкого нагріву та різкого охолодження. І це не про «різко загальмувати та в'їхати до калюжі», ні. Йдеться про більш екстремальне навантаження, яке можно охарактеризувати, як спортивний стиль їзди. Тобто навіть при активному міському драйві такі обставини створити буде важкувато. Тому цей аргумент можна вважати і реалістичним, і уявним одночасно.

Резюмуючи вищенаведене, можна сказати, шо використання перфорованих гальмівних дисків має сенс. Найбільш помітними переваги цього рішення будуть для шанувальників активного драйву та острих гальмувань. При цьому не треба нехтувати тим фактом, що гладкі або перфоровані - всі вони зроблені з чавуну, який в свою чергу наділений певними властивостями. Тобто, не варто ідеалізувати цю технологію, як панацею від усіх «гальмівних» проблем. Але так чи інакше, такий апгрейд себе цілком виправдає.

На останок хочеться додати, що не всі перфоровані гальмівні диски мають однакові характеристики. Якісь виробники використовують посилений сплав чавуну, хтось воліє трохи заощадити на цьому, але додати отвори - у цьому розібратися допоможуть спеціалізовані магазини.

Источник: Tormozi.ua
16.04.2023
#сто