На довговічність доріг впливає багато факторів - від перепадів температур до механічного навантаження. Крім того, дорожнє покриття з часом стає непридатним через ультрафіолетові промені, воду та інші «подразники». У зв'язку з цим вчені з австралійського університету RMIT провели експеримент, під час якого вивчили вплив перероблених шин на термін служби асфальту в умовах сонця. Виявилося, що певна частка вторинної сировини здатна захистити дороги від УФ-випромінювання.
Для проведення експерименту вчені виготовили три варіанти асфальту, до складу яких внесли 7,5, 15, а також 22,5 відсотка перероблених покришок. Зразки помістили у спеціальну установку, яка за півтора місяця імітує річний цикл ультрафіолетового випромінювання. Після закінчення експерименту фахівці з'ясували, що 22,5 відсотка гумової крихти у складі асфальту дозволили дорожньому полотну найкраще зберегти свої властивості.
Ідеальною концентрацією перероблених шин є частка від 18 до 22 відсотків. За словами вчених, більша кількість вторинної сировини здатна знизити механічну міцність полотна. Крім стійкості до ультрафіолетового випромінювання, нова технологія дозволить розв'язувати проблему старих шин, які забруднюють атмосферу по всьому світу.