Toyota відкриває новий етап розвитку Aygo X, перетворюючи компактний міський кросовер на перший повноцінний гібрид у сегменті A-SUV. Модель поєднує оновлений дизайн, сучасні цифрові рішення та фірмову гібридну технологію бренду, зберігаючи компактність, маневреність і міський характер, які зробили Aygo X популярним у Європі.
Aygo X був повністю розроблений і спроєктований у Європі та вийшов на ринок у 2022 році. Відтоді модель стабільно утримує близько 20% ринку свого сегмента, що зробило її однією з ключових пропозицій Toyota у міському класі. З переходом на повноцінну гібридну силову установку Aygo X виходить на новий рівень, відповідаючи вимогам європейських міст, де дедалі жорсткішими стають екологічні стандарти та зони з обмеженими викидами.
Головна технічна зміна - повна відмова від 1,0-літрового бензинового двигуна. Його місце зайняла гібридна система Toyota, добре відома за моделями Yaris і Yaris Cross. В її основі - 1,5-літровий бензиновий мотор, що працює у парі з електродвигуном. Сумарна потужність системи зросла на 44 к.с. у порівнянні з попередньою версією і тепер становить 116 к.с., що суттєво покращило прискорення, еластичність і загальну динаміку автомобіля.
Водночас Aygo X демонструє найнижчі викиди CO2 серед усіх автомобілів без можливості заряджання від мережі - лише 85 г/км за циклом WLTP. Це робить модель одним із найбільш екологічно ефективних рішень у своєму класі та дозволяє без обмежень експлуатувати її у міських центрах із жорсткими екологічними вимогами. У реальних умовах міського руху гібридна система забезпечує тривалі періоди руху в електричному режимі, що означає менше шуму, плавніший хід і зниження витрат пального.
Зовні Aygo X отримав повністю оновлену передню частину, яка ще виразніше підкреслює кросоверну ідентичність моделі. Тривимірна чорна решітка радіатора з фірмовою подвійною трапецією Toyota поєднується зі збільшеним переднім звисом, масивними колісними арками та новими легкосплавними дисками діаметром 17 або 18 дюймів залежно від версії. Перенесення лінії закриття капота вперед і більш акуратна інтеграція світлотехніки зменшили візуальні зазори й зробили зовнішність більш сучасною. У старших комплектаціях встановлюється повністю світлодіодна оптика спереду та ззаду.
Окрему увагу Toyota приділила кольоровим рішенням. Нова концепція «mellow spice» формує чотири характерні образи Aygo X із відтінками Cinnamon, Jasmine, Tarragon та Lavandula. Ці кольори доступні у версіях Mid+ і High та можуть поєднуватися з двоколірним кузовом із чорним дахом, що додає автомобілю індивідуальності та виразності в міському потоці.
Салон Aygo X зберіг компактність, але став помітно сучаснішим і технологічнішим. Висока посадка забезпечує хорошу оглядовість, а чотири пасажири можуть розміститися з комфортом. Об'єм багажника становить 231 літр, що є одним із кращих показників у сегменті. Уперше для моделі використано 7-дюймову цифрову панель приладів замість попереднього невеликого дисплея, а центральна консоль була перероблена для інтеграції електронного стоянкового гальма.
Усі версії Aygo X отримали два роз'єми USB-C вже в базовому оснащенні, а серед доступних опцій з'явилися бездротова зарядка для смартфона, цифровий ключ і система очищення повітря nanoeX. У топових комплектаціях застосовуються нові матеріали оздоблення SakuraTouch з мармуровим ефектом, а також преміальна аудіосистема JBL з великим сабвуфером, що є нетиповим рішенням для компактного міського автомобіля.
Aygo X побудований на платформі GA-B архітектури TNGA, яка забезпечує низький центр ваги та високу жорсткість кузова. Інженери оновили налаштування підвіски, кермового управління та гальмівної системи. Тепер дискові гальма встановлені на всіх чотирьох колесах, а радіус розвороту менше ніж п'ять метрів робить автомобіль особливо зручним у щільному міському трафіку. Додаткові елементи шумоізоляції, модернізований вихлоп і товстіші стекла у старших версіях знизили рівень шуму, особливо під час руху в електричному режимі.
Уперше в історії Aygo X з'явилася версія GR SPORT, натхненна програмами TOYOTA GAZOO Racing. Вона базується на комплектації High і отримує спеціальні налаштування амортизаторів, пружин і стабілізатора, а також гостріші реакції кермового управління. Зовні GR SPORT вирізняється двоколірним кузовом у відтінку Mustard із чорним капотом, глянсовою решіткою з G-подібним візерунком і ексклюзивними 18-дюймовими колесами. В салоні використано поєднання матеріалів SakuraTouch і Dinamica, а також декоративні елементи з логотипами GR.
Безпека залишається одним із пріоритетів Toyota. Новий Aygo X оснащений оновленим комплексом Toyota Safety Sense з удосконаленими системами екстреного гальмування, утримання смуги руху, адаптивним круїз-контролем і розширеним розпізнаванням дорожніх знаків. Гібридні функції, зокрема Predictive Efficient Drive та Extended Regeneration Control, допомагають оптимізувати роботу силової установки залежно від маршруту та умов руху, підвищуючи ефективність і плавність керування.
Toyota оцінює, що сукупний вуглецевий слід нового Aygo X зменшився на 18% у порівнянні з попереднім поколінням. Це стало можливим не лише завдяки гібридній силовій установці, а й використанню перероблених матеріалів і більш екологічних виробничих процесів. Матеріал SakuraTouch, який частково виготовляється з рослинної сировини, переробленого пластику та відходів виноробної промисловості, дозволяє скоротити викиди CO2 під час виробництва до 95% у порівнянні з натуральною шкірою. Виробництво Aygo X на заводі Toyota Motor Manufacturing Czech Republic у Коліні здійснюється з використанням відновлюваної електроенергії.
З виходом гібридного Aygo X вся європейська лінійка Toyota стала електрифікованою - від найменшого сегмента A до великих позашляховиків. Модель стала логічним продовженням гібридної стратегії бренду, яка бере початок із запуску Prius у 1997 році та вже принесла Toyota понад 35 мільйонів проданих електрифікованих автомобілів у світі. Aygo X у гібридному виконанні підтверджує, що електрифікація може бути доступною, практичною й придатною навіть для найкомпактніших міських автомобілів без компромісів у зручності та характері водіння.