Попри численні чутки про можливе згортання виробництва, Hyundai не лише не відмовляється від седана Sonata, а й готує для нього повноцінне перезавантаження. За інформацією з Південної Кореї, компанія активно працює над дев'ятим поколінням моделі й розглядає його як шанс знову привернути увагу до сегмента середньорозмірних седанів, який останніми роками переживає спад, але остаточно з ринку так і не зник.
Замість того щоб зняти Sonata з конвеєра або замінити її дешевшою Elantra, Hyundai вирішила радикально змінити саму ідеологію моделі. Нове покоління отримає дизайн у стилістиці Art of Steel, яку бренд уже почав просувати на інших перспективних моделях, зокрема на майбутньому Nexo. Водночас дизайнери навмисно звертаються до власної історії, беручи за основу образ першої Sonata середини 1980-х років. Йдеться не про буквальне ретро, а про переосмислення ранніх форм і пропорцій крізь призму сучасної естетики.
Очікується, що зовнішність дев'ятої Sonata стане значно більш «геометричною». За аналогією з Ioniq 5 та концептом N Vision 74, автомобіль може отримати чіткі, майже рубані лінії, виразні грані та більш квадратний силует, який контрастуватиме з обтічними формами нинішнього покоління. За даними корейських джерел, дизайнери експериментують із візуальними елементами, що підкреслюватимуть ширину та масивність кузова, зокрема з темною горизонтальною лінією, яка оперізуватиме автомобіль і стане впізнаваною деталлю моделі в сегменті, що стрімко звужується.
Та зміни не обмежаться лише стилем. Під капотом Sonata також очікується принциповий поворот. Повідомляється, що Hyundai планує повністю відмовитися від версій із виключно бензиновими двигунами внутрішнього згоряння. Дев'яте покоління моделі пропонуватимуть лише з гібридними силовими установками, як класичними самозарядними, так і плагін-гібридами для окремих ринків. Таким чином Sonata стане ще одним кроком бренду у напрямку електрифікації без повного переходу на суто електричну архітектуру.
При цьому питання спортивної версії залишається відкритим. Нинішня Sonata N Line з 2,5-літровим турбомотором потужністю 290 к.с. була однією з найяскравіших і найдинамічніших пропозицій у своєму класі. За неофіційною інформацією, Hyundai розглядає можливість замінити її електрифікованим рішенням, яке могло б не лише зберегти, а й перевершити нинішні показники потужності та динаміки, водночас відповідати жорсткішим екологічним вимогам.
Рішення про таке глибоке перезавантаження багато в чому продиктоване ринковою ситуацією. Продажі восьмого покоління Sonata продовжують падати, особливо на ключовому для моделі ринку США. За підсумками поточного року обсяги реалізації знизилися на 12 відсотків у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, а листопад виявився особливо складним - мінус 42 відсотки та трохи більше чотирьох тисяч проданих автомобілів за місяць. Навіть масштабне оновлення, проведене у 2023 році, не змогло кардинально змінити сприйняття моделі, дизайн якої з моменту дебюту у 2019 році залишався доволі суперечливим.