Мито на китайські електромобілі не допомогло США досягти бажаного ефекту

Торгова війна між країнами Заходу та Китаєм викрила неприємний факт: Пекін годує власні автомобільні компанії величезними субсидіями, завдяки чому ті можуть продавати машини в Європі та США за дуже низькими цінами. Тому було вирішено накладати на них великий податок, щоб хоч якось зрівняти ціни з місцевими марками й зробити їх конкурентоздатними. Тепер стало ясно, що це не працює.

Бажаного ефекту немає

Відсоток податку, який накладають на китайські електромобілі, відрізняється від країни до країни. Найвищий сягає 100 відсотків, і його запровадили, наприклад, США та Канада. У ЄС були більш поблажливими: там податок складає від 17,4% (для автомобілів BYD) до 38,1% (для компанії SAIC).

Однак видання Nikkei пише, що навіть із новим 100% тарифом BYD все одно матиме найдешевший електромобіль у США. Згідно з новим звітом, найдешевша пропозиція BYD потіснить усіх американських автовиробників ціною менше 25 000 доларів.

Чому BYD вдалося

Після припинення виробництва автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння в березні 2022 року BYD опинилася в авангарді переходу галузі на електромобілі. Компанія будувала свій ланцюжок поставок набагато довше, ніж всі інші компанії, які сьогодні займаються електромобілями. Вона почала виробляти літій-іонні акумулятори в 1996 році, постачаючи акумулятори для смартфонів Motorola та Nokia.

Ці ранні інвестиції в акумуляторну індустрію допомогли BYD стати гігантом галузі, яким вона є і сьогодні. З моменту випуску своєї проривної батареї Blade EV у 2020 році компанія продовжує впроваджувати ще більш ефективні та дешеві технології, щоб знизити ціни. Натомість технологія, наприклад, Tesla, є більш молодою, вона ще не встигла пройти процес здешевлення, а тому й машини компанії коштують набагато дорожче.

Найдешевший електромобіль BYD, Seagull EV, коштує в Китаї менше 10 000 доларів (69 800 юанів). Доступні електричні та гібридні моделі компанії витісняють з автомобільного ринку Китаю транспортні засоби, що працюють на бензині, особливо від іноземних автовиробників.

Переваги китайських компаній

Китайські автовиробники, такі як BYD, мають перевагу завдяки налагодженим ланцюжкам поставок, що дозволяє знижувати ціни. Користувачі у цій країні демонструють набагато вищий попит на електромобілі, що дозволяє розвивати виробництва й виходити на масовість. Натомість у США користувачі все ще тримають за бензинові авто.

Китайські компанії, зокрема BYD і CATL, також домінують на світовому ринку акумуляторів. За даними SNE Research, CATL (35,9%) і BYD (16,5%) очолили світові продажі акумуляторів для електромобілів у другому кварталі на основі відвантажень.

За перші вісім місяців 2024 року на частку CATL припадало 37,6% світового ринку акумуляторів для електромобілів, тоді як BYD посіла друге місце з 16,1%.

Дешевше, ніж у інших

Усе це разом із китайськими субсидіями дозволить BYD запропонувати найдешевший електромобіль у США, навіть з новим 100% тарифом на імпорт, каже генеральний директор AutoForecast Solutions Джо Маккейб в інтерв'ю Nikkei.

Тариф набуде чинності 27 вересня і покликаний «захистити американських виробників від недобросовісної торгової практики Китаю», згідно з пресрелізом Білого дому.

Маккейб сказав, що найдешевший електромобіль BYD, Seagull EV, для США коштуватиме 12 000 доларів. При 100% тарифній ставці ця сума перетворюється на 24 000 доларів - це все ще дешевше, ніж будь-яка пропозиція від американської автомобільної промисловості.

Tesla, яка все ще утримує лідерство (частка 48% у липні) на ринку електромобілів США, ще не долала поріг у 30 000 доларів. Про інших виробників мова взагалі не йде, адже їхні продукти вважаються здебільшого преміальними.

Источник: 24tv.ua
Фото: BYD
18.09.2024
#податки#електромобілі#китай