Муфти Haldex: історія, конструкція та вибір оливи для оптимальної роботи

Информация размещена на правах рекламы или нашими партнерами:

Сучасні автомобілі з системою повного приводу значною мірою залежать від складних механізмів, що забезпечують передачу крутного моменту між осями. Одним із найпопулярніших та найтехнологічніших рішень у цьому напрямку є муфта Haldex.

Муфта Haldex використовується в автомобілях таких брендів, як Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Volvo, Land Rover, Ford та інших, забезпечуючи адаптивний повний привід, який працює тільки тоді, коли це необхідно. Розглянемо історію розвитку муфти Haldex, її конструкційні особливості та найважливіший аспект - які трансмісійні рідини слід використовувати для її правильної роботи.

Історія створення муфти Haldex

Компанія Haldex AB заснована у Швеції та відома своїми розробками у сфері автомобільних трансмісій та гальмівних систем. У 1998 році Haldex представила революційне рішення - багатодискову муфту з керованим зчепленням, яке дозволяло перерозподіляти момент між передньою та задньою осями залежно від умов руху.

Ця система стала відповіддю на потреби автовиробників у гнучкому повнопривідному механізмі, що поєднує економічність переднього приводу із можливістю автоматичного підключення задньої осі. Завдяки своїй ефективності муфта Haldex швидко завоювала популярність серед європейських виробників, поступово замінивши традиційні міжосьові диференціали у системах AWD (All-Wheel Drive).

У 2011 році компанія BorgWarner Inc. викупила підрозділ трансмісій Haldex, і з того часу ця технологія розвивається під управлінням американської корпорації.

Принцип роботи муфти Haldex

Муфта Haldex - це електронно-керований багатодисковий фрикціонний механізм, який функціонує за принципом гідравлічного зчеплення.

Основні компоненти муфти:

Як працює система Haldex?

  1. У стандартних умовах крутний момент передається в основному на передні колеса (у більшості моделей).
  2. Коли система фіксує пробуксовку передніх коліс, гідравлічний насос активує притискання дисків у муфті.
  3. Залежно від інтенсивності буксування, система може передати до 100% моменту на задню вісь.
  4. Коли зчеплення коліс із дорогою відновлюється, муфта автоматично зменшує або відключає передачу моменту назад, повертаючи авто до передньопривідного режиму.

Переваги муфти Haldex:

Покоління муфти Haldex: еволюція технології

За час існування було випущено шість поколінь муфти Haldex, кожне з яких удосконалювало попередні версії:

Чому важливо використовувати якісну оливу для муфти Haldex?

Вибір правильного мастильного матеріалу для муфти Haldex відіграє ключову роль у її довговічності та стабільній роботі. Ця система має складний механізм взаємодії фрикційних дисків, електронних клапанів і гідравлічного насоса, що потребує спеціальної оливи із точними параметрами в'язкості, стійкості до окислення та антифрикційними властивостями.

Якщо використовувати неякісну або невідповідну оливу, це може призвести до серйозних проблем:

Щоб уникнути цих проблем, рекомендується використовувати тільки правильні та якісні оливи, які відповідають специфікаціям виробника. До речі, щоб для підбору правильної оливи можна скористатись спеціальним онлайн-сервісом від LIQUI MOLY. Наприклад олива LIQUI MOLY Lamellenkupplungsol спеціально розроблена для муфт Haldex та має спеціальні допуски VW G 052 175 (TL 52175); VW G 055 175 (TL 52175-X); VW G 060 175 (TL 52175-Y).

З 17.03.2025 по 20.04.2025 по всій Україні, у всіх офіційних точках продажу LIQUI MOLY, проходить акція на оливу для муфт Haldex Lamellenkupplungsol - знижка 20%. Це чудова нагода придбати високоякісну оливу за вигідною ціною, забезпечивши бездоганну роботу повного приводу вашого авто.

Використання якісної оливи та регулярна заміна кожні 30 000 - 60 000 км забезпечить безперебійну роботу Haldex і збереже повний привід у ідеальному стані.

Источник: LIQUI MOLY
18.03.2025
#сто