Як відомо, в Японії популярні маленькі легкові автомобілі kei-cars, які випускають лише для місцевого ринку. Ні, американці в них досі не можуть влізти. А от вантажні крихітні вантажівки kei truck несподівано набули популярності.
У сегменті кей-вантажівок зустрічаємо Suzuki Carry, Honda Acty, Daihatsu Hijet, Mazda Scrum та Subaru Sambar. Усі вони вже багато років випускаються, але останнім часом на таких «японців» підсіли в США та Австралії, де зазвичай купували великі пікапи.
«Щороку протягом останніх семи років ми збільшували наші продажі в цілому, і більша частина з них припадає на автомобілі Kei. Ймовірно, це наш найпопулярніший пошуковий запит, і це те, що приваблює більшість людей на наш веб-сайт», - підкреслив на одному з брифінгів президент компанії Japan Car Direct Insider Matt Matusiak.
У багатій на легкові міні-вантажівки типу «pickup» Америці малюки сімейства «kei truck» набувають дедалі більшого попиту. Бортову вантажівку Honda Acty 1996 року можна придбати за 5000 доларів.
Компактні розміри цих машинок роблять їх маневреними, тож вони здатні вписуватися в обмежений простір, зберігаючи при цьому неабияку вантажопідйомність. Та й ціна них просто смішна.
Тут є цікава деталь щодо «kei truck»: нові машини цього сегменту на дорогах США експлуатувати заборонено через праве кермо та інші федеральні стандарти, а ось вінтажні машини віком від 25 років - будь ласка! Це єдиний сегмент вживаних транспортних засобів, який настільки активно ввозиться у країну.
Старі 25-річні за віком, але добротні японські кей-машини, що набагато менші від капотних «pickup», але зі значно більшим розміром кузова, заполонили усі без винятку штати Америки.
У переліку безкапотних міні-вантажівок є представники інших відомих та новостворених брендів, які взялися освоювати цю нішу. Однак це тема вже окремої розмови.