Японська компанія Mazda відродить виробництво роторних двигунів. У другому півріччі на європейський ринок вийде кросовер Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV, у якого роторний двигун виконуватиме функцію бензогенератора. Про це повідомляє пресслужба виробника.
Рівно 11 років минуло з того моменту, як компанія Mazda припинила випуск роторних автомобілів. Останнім із них став спорткар RX-8, останній екземпляр якого зійшов із заводського конвеєра у червні 2012 року. Проте всі ці роки в компанії продовжувалися дослідження у цій галузі. Підсумком роботи японських фахівців став компактний роторний мотор, який використовуватиметься як бензогенератор на кросовері Mazda MX-30 E-Skyactiv R-EV.
Двигун Ванкеля з одним ротором має робочий об'єм 830 см3. Він поповнюватиме запас електроенергії батареї місткістю 17,8 кВтг, а та своєю чергою забезпечить живлення для 170-сильного (125 кВт) тягового електромотора. Запас ходу на електротязі досягає 85 км, що, за словами представників компанії, «достатньо для більшості повсякденних потреб». При повністю зарядженій батареї та баку з паливом кросовер зможе долати до 600 км. Для порівняння, електричний варіант MX-30 має запас ходу 200 км.
У порівнянні з двороторним мотором Renesis, який використовувався в спорткарі Mazda RX-8, новий двигун компактніший і на 15 кг легший. Крім того, він має більш досконалу конструкцію, оснащений системами прямого упорскування палива та рециркуляції відпрацьованих газів. Нагадаємо, що компанія Mazda за свою історію випустила близько двох мільйонів автомобілів із роторними моторами.