Компанія MAN Truck & Bus стане першим європейським виробником вантажівок, який розпочне виробництво машин з ДВЗ на водні. Вже 2025 року замовники з Німеччини, Нідерландів Норвегії, Іспанії та низки неєвропейських країн отримають перші 200 автомобілів. Йдеться про модель важкого класу - hTGX.
Тягачі з колісною формулою 6x2 або 6x4 призначені для експлуатації з великими навантаженнями - як лісовози, машини для будівельного сегменту, а також для роботи з причепами-цистернами. Вони отримають запас ходу до 600 км і стануть гарною альтернативою електричним вантажівкам.
В основі водневого двигуна H45 лежить перевірений часом турбодизель сімейства D38. Він розвиває потужність 520 к. с. та максимальний крутний момент 2500 Нм при 900 - 1300 об/хв. На заправку 56 кг водню (СG H2) під тиском 700 бар потрібно менше 15 хвилин. Машина має мізерно малі викиди СО2 - всього 1 грам на тонно-кілометр, що фактично відносить її до автомобілів zero emission.
MAN Truck & Bus також активно працює і над воднево-електричними вантажівками, проте ці машини стануть конкурентоспроможними лише за кілька років. А вже на 2024 рік клієнтами намічено поставити перші електричні магістральні тягачі, повноцінне виробництво яких розгорнеться наступного року.
Нагадаємо, що ще 1996 року на виставці IAA у Ганновері компанія MAN презентувала свій перший автобус, який працює на водні. Це була міська модель SL 202 з адаптованим двигуном на природному газі. Протягом 9 місяців машина проходила випробування в Ерлангені - проїхала 13 тис. км та перевезла понад 60 тис. пасажирів. Згодом вона працювала на регулярних маршрутах Мюнхена. У 1998 році було побудовано три зчленовані водневі автобуси MAN для аеропорту Мюнхена, які експлуатувалися 10 років. За ними з'явилися ще 14 од. у період 2006 - 2009 р.
Тим часом з 2023 року MAN Truck & Bus є лідером на європейському ринку автобусів на електротязі.