Літійова криза вже загрожує автопрому

Почалася глобальна літієва криза, і вона ще сильніше вдарить по автомобільній промисловості. Дефіцит найлегшого металу може погіршити життя автопрому, адже світові ціни на літій не просто зростають - вони летять до стратосфери. Якщо минулого літа ціна тонни цього матеріалу коливалася близько $10 000, то наприкінці серпня 2022 року вона досягла свого історичного максимуму - понад $79 000 за тонну, повідомляє Autonews. Збільшення ціни майже на 800%!

І головна, чи не єдина причина цього - автопром. А точніше, глобальні перегони за електричним майбутнім. Що за таких темпів може наступити набагато пізніше, ніж хочуть екологи та кажуть корпорації. За даними Bloomberg, у 2021 році на виробництво всієї побутової електроніки, в якій використовується літій, пішло 66 000 тонн у карбонатно-літієвому еквіваленті, ще 132 000 тонн знадобилося на решту світових галузей, а електромобілі за той же період «споживали» 272 000 тонн! Тобто вони становлять понад половину всього обсягу.

І це лише початок. 2020 року світові продажі електромобілів склали 2,3 млн одиниць, а 2021 року їх уже майже 5 млн. Прогноз на кінець цього року - близько 8 млн. До 2025 року, на думку аналітиків, цей показник має зрости до 20 млн, а до 2030 року – перевищити ліміт у 30 млн автомобілів на рік.

Це означає, що для виробництва акумуляторів потрібно вшестеро більше літію - близько 1,7 млн ??тонн на рік. Зростання попиту на літій породило численні дослідницькі ініціативи, кожна з яких прагне знайти нові способи його вилучення, і той, хто досягне успіху, зірве джекпот. Гідних альтернатив літієвим батареям не передбачається.

Незважаючи на безліч різних технологій, літій-іонні акумулятори залишаються найкращим варіантом з точки зору вартості, ємності, довговічності та безпеки. Аналітики сходяться на думці, що значного прогресу в цій галузі не можна очікувати, як мінімум, у найближчі десять років.

Що це все означає? Схоже, революція електромобільності, якщо її не повернути назад, може серйозно сповільнитись. Відставання фактичних рівнів виробництва від опублікованих планів видається неминучим, і вся ідея видається менш «зеленою», ніж заявляють екологи.

Навряд чи це змусить весь світ передумати і повністю відмовитися від переходу на електрику, але автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння точно залишаться на озброєнні і 2030, 2035, і, можливо, навіть 2040 року.

Источник: DIP Auto
13.10.2022
#авторинок