Китайський GAC уперше показав, як льотна кабіна злітає з шасі. Виробник показав на ділі перспективне аеротаксі GOVE власної розробки з вертикальним зльотом і посадкою. Літаючий одномісний модуль із 12 гвинтами відірвався від наземної платформи, пише CarNewsChina. Прототип уже пройшов близько 400 льотних випробувань, стверджує GAC, який до 2027 року планує запустити експлуатацію літаючих автомобілів у двох-трьох містах на півдні Китаю.
GOVE - це повністю електричний літальний апарат із вертикальним злетом і посадкою (eVTOL) і одномісним салоном. У нього роздільна конфігурація: кабіна і шасі можуть відокремлюватися і з'єднуватися залежно від потреби - політ або їзда по землі, і рухатися самостійно. Концепція схожа на літаюче таксі Pop.Up Next. Його свого часу придумали Audi, Airbus і Italdesign, але потім проект визнали безперспективним, хоча ідею кооперативних транспортних систем підхопила студія Italdesign.
Шасі, що нагадує концепт Mercedes-Benz Vision AVTR, одночасно грає роль і злітно-посадкового майданчика, і зарядної станції для eVTOL. Після того як модуль злітає, шасі вирушає на пошуки найближчої зарядки. Модуль після польоту шукає доступне шасі поблизу - необов'язково те саме - і сідає на нього, щоб поповнити запас енергії. Шасі самостійно встановлює зашифрований зв'язок із модулем, допомагаючи йому пристикуватися.
У вересні GAC отримав льотний сертифікат цивільного безпілотного літального апарата, виданий Управлінням цивільної авіації Центрального і Південного регіону Китаю. Уже за кілька років виробник розраховує почати експлуатувати аеромобіль у районі Великої затоки на півдні країни, де великі міста розташовані з двох боків широкої дельти річки.
GAC - далеко не єдина автокомпанія з Китаю, що займається розробкою літаючих машин. У цю сферу вкладаються також Geely, Chery, яка продемонструвала прототип у жовтні, і Xpeng, що вже будує завод із виробництва таких апаратів.