У 2023 році у світі було продано 78,32 млн нових легкових автомобілів. Продажі збільшилися майже на 7 млн машин, порівняно з 2022 роком. Про це повідомляє дослідницька компанія JATO Dynamics за підсумками аналізу 151 автомобільного ринку.
Компанія зазначає, що у 2023 році китайські автомобільні бренди вперше випередили своїх американських конкурентів.
Так, бренди китайського походження у 2023 році продали 13,43 млн нових автомобілів, що на 23% більше за 2022 рік. Американські бренди продали 11,93 млн авто, що на 9% більше, ніж у 2022 році.
Лідерство на ринку зберегли японські бренди з рівнем продажів 23,59 млн легковиків.
«Оскільки внутрішній ринок (КНР, - ред.) демонструє ознаки уповільнення, китайські виробники шукають джерела зростання за кордоном. Амбіції з розвитку присутності в США і Європі було підірвано жорсткими політичними заходами… Китайські бренди вже домоглися успіху в країнах, що розвиваються, завдяки політиці легшого доступу, зниженню торговельних бар'єрів і більш високій чутливості споживачів до цін. Рішення ЄС ввести мита до 38% на імпортовані з Китаю електромобілі вже з липня 2024 року пропонує нове обґрунтування для продовження цієї стратегії», - розповів старший аналітик Jato Dynamics Філіпе Муньос.
Найбільш продаваним автомобілем у світі став електрокар Tesla Model Y - вперше такий рейтинг очолив електромобіль.
Продажі Tesla Model Y по всьому світу становили 1,22 млн одиниць, що на 64% більше, ніж у 2022 році.