До 2028 року Китай може стати четвертим за величиною флотом автовозів у світі. Все через нарощення кількості суден для експорту електрокарів.
Китай наразі має восьмий за величиною флот у світі з 33 кораблями-автовозами, поступаючись таким країнам як Японія (283 кораблі), Норвегія (102), Південна Корея (72). Утім у найближчі роки ситуація може змінитися. Як пише Reuters з посиланням на дані консалтингової компанії з питань судноплавства Veson Nautical, наразі китайські компанії мають 47 замовлених автовозів. Це становить чверть усіх замовлень у світі. Серед покупців SAIC Motor, Chery Automobile та електрогігант BYD, а також такі вантажовідправники, як COSCO і China Merchants, що представляють китайських автовиробників.
«Після того, як цю армаду буде доставлено до Китаю, контрольований Китаєм автопарк підскочить з нинішніх 2,4% до 8,7%. Ми очікуємо, що нові торговельні маршрути будуть створені майже виключно для китайських автовиробників», - сказав аналітик Veson Андреа де Лука.
Минулого року Китай обігнав Японію як найбільшого експортера автомобілів. Лише BYD у 2023 році експортувала понад 240 000 автомобілів (близько 8% світових продажів) і планує експортувати до 400 000 цього року. Іноземні аналоги, такі як Tesla та Volkswagen також розширили виробництво в Китаї для експорту, щоб скористатися перевагами рентабельного ланцюга постачання країни. Зростання експорту спонукало США та ЄС звинуватити Китай у спробі впоратися з надлишковими промисловими потужностями, наповнивши свої ринки недорогими продуктами.